Sant Antoni es fa seva l’ampliació de la superilla, amb les obres encara pendents d’acabar

Font: Betevé

20/06/2019 - 09:15

es obres d’ampliació de la superilla de Sant Antoni continuen en marxa. La previsió inicial era que acabessin al mes de maig, però finalment van amb retard, i no posaran el punt final fins al mes de juliol.

Ultimant la reforma de Borrell amb Parlament

La part dels treballs que estan més avançats són l’allargament de la reforma al carrer del Comte Borrell fins a l’avinguda del Paral·lel i la reurbanització de l’encreuament entre Borrell i  Parlament. L’obra, que té per objectiu transformar aquests trams de carrer per donar prioritat al vianant, ja està quasi acabada. S’ha fet la pavimentació i s’han començat a col·locar jardineres amb vegetació i cadires i bancs, nous elements del mobiliari urbà.

Tot plegat genera zones d’estades i lúdiques, que malgrat les tanques, els veïns ja han començat a provar. No és estrany veure aquests dies gent asseguda als bancs prenent un gelat o xerrant. Hi ha qui ha començat a gaudir-ne.

Però també hi ha veïns que es queixen. No estan d’acord en com s’ha fet l’ampliació de la reforma a Borrell. És l’únic espai de la superilla en què no s’ha optat per una plataforma única, sinó per reduir la circulació a un únic carril. I alguns veïns ho critiquen. Es queixen que s’hagin posat zones de jocs infantils molt a tocar de la circulació dels cotxes.

Cinc mesos de retard en les obres

Les obres de pacificació del carrer del Comte Borrell, entre Gran Via i Floridablanca, són les que van amb més retard. Cinc mesos després, encara s’hi estan fent la pavimentació. Les obres de pacificació del carrer de Tamarit, entre Viladomat i Calàbria, tenen un aspecte molt similar. Segons l’Ajuntament està previst que les obres acabin al juliol.

Les ampliacions continuaran

L’Ajuntament té prevista fer una segona fase, on es duran a terme obres de millora de voreres i escocells, així com un increment del verd urbà als carrers de Viladomat, entre la Gran Via i Paral·lel, i a Manso entre Paral·lel i la ronda de Sant Antoni. També està previst millorar l’enllumenat d’aquesta zona.

Un cop acabat encara faltarà la reurbanització del tram del carrer de Tamarit entre Urgell i Villarroel. De moment, aquesta reforma no té data d’execució prevista.


 

Relacionats

Notícia

Si el projecte de les “superilles” s’apliqués íntegrament, la ciutat de Barcelona podria evitar cada any 667 morts prematures, la majoria a causa de la disminució dels nivells de contaminació atmosfèrica (NO2). Són algunes de les conclusions d'un estudi de l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), el qual estima que la implementació de les 503 “superilles” previstes inicialment reduiria els nivells anuals de contaminació atmosfèrica un 24%.

Notícia

Es tracta del projecte operatiu més ambiciós del món en qualitat de l'aire i gestió d'emergències químiques atmosfèriques, i combina la modelització numèrica del temps amb big data per predir la qualitat de l’aire a cada carrer de la capital de l'Aràbia Saudita, amb més de 8 milions d'habitants.

Notícia

La reforma de la via Laietana n’ampliarà les voreres, tindrà espai per a la bicicleta, dos carrils de baixada (un per a busos i taxis) i un altre en sentit pujada limitat a 30 km/h per a busos, taxis i vehicles d’accés local. Així, aquest carrer passarà a ser de circulació general en sentit mar, ja que redueix els carrils de pujada fins a un. Aquest és el resultat del procés participatiu engegat amb veïns, comerciants i entitats per fer una via més habitable.

Butlletí