L’Expoelectric tanca la seva 9a edició amb un rècord de 25.000 visitants

07/11/2019 - 14:32

L’Expoelectric, l’esdeveniment més important de vehicles elèctrics i energies renovables del sud d’Europa ha tancat amb un rècord d’assistència total de prop de 25.000 visitants. Aquesta edició, que ha comptat amb la participació de 55 expositors, també ha registrat un rècord de vehicles elèctrics i híbrids endollables exposats, tant d’automòbils, com de motos, bicicletes i patinets elèctrics.

L’Expoelectric, l’esdeveniment més important de vehicles elèctrics i energies renovables del sud d’Europa ha tancat aquest 3 de novembre amb un rècord d’assistència total de prop de 25.000 visitants. Un any més, els ciutadans han gaudit d’un ambient familiar i pròxim amb múltiples activitats gratuïtes, lúdiques i divulgatives entorn al vehicle de zero emissions i les energies renovables en una cita única, impulsada per la Generalitat de Catalunya, a través de l’Institut Català d’Energia (ICAEN), l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i ENGINYERS BCN.

Aquesta edició, que ha comptat amb la participació de 55 expositors, també ha registrat un rècord de vehicles elèctrics i híbrids endollables exposats, tant d’automòbils, com de motos, bicicletes i patinets elèctrics. En aquest sentit, la fira ha incorporat una major varietat de models de les principals marques automobilístiques del mercat, donant resposta així a les necessitats d’uns usuaris cada cop més exigents.

Gràcies al Test & Drive, una de les activitats estrelles de la fira, un centenar de vehicles elèctrics i híbrids endollables han circulat pels carrers de Barcelona durant el dissabte i el diumenge. S’han realitzat 750 proves de cotxes i 400 proves de motos, bicicletes i patinets elèctrics. Els visitants han tingut l’oportunitat de conèixer i provar els últims models de vehicles elèctrics i híbrids endollables com els Nissan LEAF i e-NV200, els Renault Twizy, Kangoo i ZOE NEO, els KIA e-Niro i Niro PHEV, els Hyundai 100% elèctrics IONIQ Elèctric, IONIQ Híbrid Endollable, KONA Elèctric i el NEXO (l’únic cotxe d’hidrogen del mercat espanyol), el MINI Countryman Híbrid Endollable (PHEV), els Peugeot e-208 i 3008 Hybrid 4, els Opel Corsa-e i Grand Land X Hybrid 4, els Mercedes EQC i eVito, els BMW Sèrie 2 Active Tourer, Sèrie 3 i Sèrie 5 híbrids endollables i i3s i, finalment, les motos elèctriques ZERO Motorcycles FX i DSR.

 En paraules de Ramon Caus, director d’Expoelectric: “Quan vam començar l’Expoelectric parlàvem de la mobilitat elèctrica i les energies renovables en clau de futur. Ara, en la nostra novena edició, estem molt orgullosos perquè aquest futur ja és present. Des de la fira seguim mantenint el nostre esperit de sensibilitzar la ciutadania i, en aquesta edició, hem percebut no només que aquest interès per part dels visitants s’ha incrementat, sinó que s’ha materialitzat en vendes de vehicles”.

En relació a les energies renovables, Caus destaca: “Estem molt orgullosos perquè hem estat capaços de marcar un precedent i predicar amb l’exemple en practicar l’autoconsum fotovoltaic per subministrar amb èxit l’electricitat de tota la zona expositiva. També hem vist com l’e-Casa, una llar autosuficient energèticament promoguda des de l’Expoelectric, a dia d’avui ja és una realitat i el ciutadà pot implementar tot el sistema a casa seva per convertir-se en autoproductor d’energia”.

 A més, l’esdeveniment ha mostrat com una ciutat 100% elèctrica milloraria la qualitat de vida, amb una demostració única a Europa. Ho ha fet amb la celebració per cinquè any consecutiu de l’e-Concert, un concert en acústic patrocinat per Assegurances Catalana Occident, i que s’ha celebrat aquest matí mentre circulaven diferents vehicles elèctrics entre l’escenari i el públic sense cap tipus de contaminació acústica.

 

Espai Autoconsum

Aquest any, l’esdeveniment ha donat un pas endavant i s’ha consolidat com a referent, no només de la mobilitat elèctrica, sinó també de les energies renovables, oferint un ampli ventall d’activitats per donar a conèixer i promoure l’autoconsum fotovoltaic entre els ciutadans.

En aquest sentit, la fira ha inaugurat enguany una nova activitat, l’Espai Autoconsum, on els visitants han pogut conèixer de primera mà l’Anella energètica, el sistema que permet que l’Expoelectric esdevingui la primera fira del sud d’Europa en generar la seva pròpia energia elèctrica a través de l’autoconsum fotovoltaic i de vehicles interconnectats a la xarxa (V2G). D’aquesta manera, l’esdeveniment ha produït 150 kW/hora per subministrar l’electricitat a la zona expositiva.

L’Anella energètica permet interaccionar de forma bidireccional als vehicles elèctrics amb la xarxa elèctrica. Així, l’electricitat de l’esdeveniment prové d’energia elèctrica d’origen renovable generada localment amb plaques fotovoltaiques, bateries d’emmagatzematge i les aportacions energètiques procedents de vehicles.

Activitats amb gran acollida

 Els ciutadans han pogut participar i gaudir també dels e-Col·loquis amb les seves opinions i preguntes sobre el vehicle elèctric i que un panell d’experts, moderat per en Francesc Mauri, meteoròleg de TV3, s’ha encarregat de resoldre. Aquesta activitat, en format de debat obert, ha generat un gran interès i una gran participació dels visitants.

D’altra banda, l’Expoelectric ha apropat la mobilitat de zero emissions i les energies renovables als més petits amb un conjunt d’activitats infantils, com els circuits de motos elèctriques i de karts elèctrics, combinats amb xerrades sobre seguretat viària i jocs infantils, per sensibilitzar els infants sobre la importància d’adquirir uns hàbits de consum energètic sostenibles i responsables en tots els àmbits.


 

Relacionats

Notícia

Si el projecte de les “superilles” s’apliqués íntegrament, la ciutat de Barcelona podria evitar cada any 667 morts prematures, la majoria a causa de la disminució dels nivells de contaminació atmosfèrica (NO2). Són algunes de les conclusions d'un estudi de l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), el qual estima que la implementació de les 503 “superilles” previstes inicialment reduiria els nivells anuals de contaminació atmosfèrica un 24%.

Notícia

La reforma de la via Laietana n’ampliarà les voreres, tindrà espai per a la bicicleta, dos carrils de baixada (un per a busos i taxis) i un altre en sentit pujada limitat a 30 km/h per a busos, taxis i vehicles d’accés local. Així, aquest carrer passarà a ser de circulació general en sentit mar, ja que redueix els carrils de pujada fins a un. Aquest és el resultat del procés participatiu engegat amb veïns, comerciants i entitats per fer una via més habitable.

Notícia

Aquesta setmana s’han habilitat tres-centes bicicletes elèctriques del nou Bicing i el servei s’anirà ampliant fins a arribar a les mil unitats, el triple que en el sistema antic. Barcelona Energia, la comercialitzadora d’energia cent per cent renovable, subministrarà l’electricitat al servei. El desplegament del Bicing continuarà amb l’activació de la reserva anticipada de cinc minuts a finals d’abril i l’ampliació de cobertura territorial al llarg del 2019.

Butlletí