La via Laietana tindrà voreres més amples i menys trànsit de pujada

Font: Betevé

02/05/2019 - 18:18

La reforma de la via Laietana n’ampliarà les voreres, tindrà espai per a la bicicleta, dos carrils de baixada (un per a busos i taxis) i un altre en sentit pujada limitat a 30 km/h per a busos, taxis i vehicles d’accés local. Així, aquest carrer passarà a ser de circulació general en sentit mar, ja que redueix els carrils de pujada fins a un. És el resultat del procés participatiu engegat amb veïns, comerciants i entitats per fer una via més habitable.

De les quatre hipòtesis de distribució de l’espai que es van plantejar en un inici, ara n’han quedat dues. De fet, totes dues mantenen l’essència de les demandes que feien els veïns i comerciants quan reclamaven reformar aquesta via.

Dues opcions guanyadores

La primera proposta escollida preveu un carril bici segregat per a cada sentit de la marxa, situat al costat de les voreres. L’espai per als vianants aquí és de 3,7 metres, més amples que en l’actualitat, ja que ara les voreres de la via Laietana fan 2,50 metres.

La segona opció planteja voreres gairebé el doble d’amples que les actuals, de 4,15 metres. El carril bici segregat aquí només aniria en sentit pujada. En sentit baixada, les bicicletes podran circular pel carril que té limitada la circulació a 30 km/h.

El carrer de Jonqueres i la plaça d’Antoni Maura, sense cotxes

El procés participatiu també ha dissenyat una millor distribució dels passos de vianants, que també s’han ampliat, per facilitar la connexió a peu entre el Gòtic i Sant Pere i Santa Caterina. A més, inclou la pacificació del carrer de Jonqueres, per on ja no circularan els cotxes. La plaça d’Antoni Maura també es quedarà sense trànsit rodat i, de fet, és una de les demandes de veïns i entitats des de l’inici del procés participatiu.

La decisió final s’haurà de consensuar

Ara la Comissió de Seguiment de la Via Laietana, integrada per associacions veïnals i de comerciants, equipaments i entitats del barri i de mobilitat, haurà de consensuar quin dels dos projectes es triarà endavant. Ho faran ja amb estudis sobre l’afectació que tindran aquestes opcions en el trànsit futur de vehicles i el flux per arribar a aparcaments. La redacció del projecte i l’execució estan previstos per al proper mandat.

Els comerciants temen el “no” al trànsit

Dins del procés participatiu hi ha dit la seva l’Associació de Veïns i Comerciants de la Via Laietana. Ara bé, el president de l’entitat ha assegurat a betevé que el procés “va néixer esbiaixat” i ha criticat les dues propostes finalistes perquè retallen en excés el pas del vehicle privat. En aquest sentit, David González ha advertit que “hi ha risc que el comerç es vegi afectat” perquè es foragitaran els conductors que ven a comprar habitualment amb el cotxe.


 

Relacionats

Notícia

S’aprova un paquet de projectes per millorar la qualitat ambiental i la mobilitat i per fer front a la crisi climàtica. D’aquesta manera, s’opta a rebre 125 milions d’euros en ajuts provinents dels fons europeus, en concret, de la convocatòria del 2021 del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

Notícia

Les superilles de Barcelona afecten positivament la salut i el benestar del veïnat i les persones que en fan ús. Així ho conclouen diversos estudis observacionals, quantitatius i qualitatius realitzats, en el marc del projecte “Salut als carrers”, per l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB), que ha analitzat l’impacte en la salut i els seus determinants de les superilles implantades al Poblenou, a Sant Antoni i a Horta.

Article

El projecte EdiCitNet, finançat per la Unió Europea i amb una durada prevista de 5 anys, va néixer amb l'objectiu de demostrar que la implementació d'infraestructures verdes no ornamentals pot augmentar la producció sostenible d'aliments a nivell local, així com regenerar espais urbans apostant per una millora de la inclusió social.  Sant Feliu és l'únic municipi participant de l'estat espanyol.

Butlletí