Una plataforma reivindica un carril bici als túnels de Vallvidrera

Font: Betevé

16/05/2019 - 10:23

La plataforma BikeVidrera demana que es faci un carril bici a la galeria d’evacuació dels túnels de Vallvidrera, que té una distància de 2,5 km i que va paral·lel al mateix túnel. Actualment, per anar amb bicicleta de Sant Cugat a Barcelona s’ha de pujar i baixar el coll de la muntanya del Tibidabo i es triga una hora i mitja. Segons la plataforma, si es creués la muntanya a través d’aquesta galeria el trajecte seria molt més ràpid i còmode.

 

 

Connectar el Vallès amb bicicleta

La plataforma BikeVidrera té l’assessorament del despatx d’arquitectes Batlle i Roig, que van dissenyar el carril bici que connecta Barcelona amb Esplugues de Llobregat. A Batlle i Roig creuen que aquest carril bici és factible, però que s’hauria de condicionar la galeria posant-li il·luminació i canviant el paviment, entre algunes de les accions.

La plataforma té el suport d’una cinquantena d’empreses i entitats, com el Bicicleta Club de Catalunya i Abril Bicis Mil, i ha aconseguit 3.600 signatures a Change.org.

Oposició de Túnels de Vallvidrera

Segons Túnels de Barcelona i Cadí, la concessionària de la Generalitat de Catalunya que explota el túnels de Vallvidrera, el carril bici no és compatible amb els usos de la galeria, destinada a evacuar els usuaris en cas d’emergència, així com també a tasques de manteniment dels túnels. Expliquen que la galeria ha d’estar disponible en tot moment ja que els accidents o incendis són imprevisibles en un túnels per on passen 31.000 vehicles de mitjana diàriament.


 

Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí