Un carril bici connectarà Sant Pere, Sant Vicenç i Torelló

Font: El9nou.cat
10/05/2016 - 11:23

Els municipis de Torelló, Sant Vicenç i Sant Pere disposaran d’un carril bici i de vianants que els connectarà seguint el traçat de la carretera BV-5224.

Es tracta d’una petició que va sortir de l’institut Cirviànum de Torelló i que serà una realitat, segons el diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat de la Diputació de Barcelona i alcalde de Sant Pere, Jordi Fàbrega.

De moment, però, no hi ha data i encara s’ha de pressupostar, i tampoc se sap a quina de les dues bandes de la carretera es farà el carril, ja que s’ha de desenvolupar el projecte. El que sí que té data i que ja estava previst era el primer tram d’aquesta actuació, que va des de la zona del polígon de la Guàrdia de Sant Pere fins al trencant de la Fontsanta, a l’alçada del pont de l’Aníjol –el tram fins al polígon ja fa anys que està desenvolupat–. Aquesta primera actuació tindrà un cost de 110.000 euros, segons Fàbrega.

La Diputació es planteja executar el projecte en dues fases en un traçat que fa més de cinc quilòmetres. La primera, a banda d’aquest petit tram en terme santperenc, aniria des de la rotonda de Can Peix, que enllaça amb la variant que porta a la C-37, fins a l’entrada a Torelló pel carrer Balmes, on hi ha la pujada que va fins a l’institut. La darrera fase planteja el carril a la recta que va des de la rotonda fins al pont de l’Aníjol, que seria “la més costosa”, segons el diputat. En el marc d’aquestes darreres actuacions també es faria un ramal que aniria des de la carretera fins a l’avinguda del Castell de Sant Vicenç, a l’altura de la gasolinera. L’amplada del carril per a bicis i vianants serà aproximadament d’uns dos metres.

Fàbrega assegura que aquest és “un nou concepte de mobilitat que estudiem a la comarca” i que han demanat, a banda de l’institut Cirviànum, els ajuntaments de Sant Vicenç, Sant Pere i Torelló. La mesura, assegura el diputat de Mobilitat, beneficiarà les 17.000 persones que viuen a la Vall del Ges en un tram de carretera en què “molta gent hi passa a peu”. Fàbrega comenta que hi ha 170 localitats de la demarcació que han fet demandes similars a la Diputació de Barcelona.


 

Etiquetes: 

Relacionats

Article

La xarxa pedalable de la ciutat creixerà amb la creació de 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta. En total, la infraestructura tindrà 272 carrils, més de 1.000 si hi sumem els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns pacificats com les superilles.

Article
Jornada participativa a l’Horta de la Sínia

Jornada participativa a l’Horta de la Sínia

El parc es convertirà en un refugi climàtic amb més zones d’ombra, presència d’aigua i d’altres elements vegetals per reduir les altes temperatures

Entrevista

Set ciutats europees han sigut l’escenari per estudiar els patrons de mobilitat de 4.000 persones i demostrar que les persones que utilitzen la bicicleta tenen un nivell de emissions de CO2  trenta vegades més baix que aquells que fan servir el cotxe. És només un dels beneficis de l’ús de la bicicleta que s’ha pogut veure en l’últim estudi en el que ha participat Mark J Nieuwenhuijsen, director de planificació urbana, medi ambient i salut a l’Insittutt de Salut Global-Barcelona. Nieuwenhuijsen ens explica els resultats obtinguts en aquest i altres estudis sobre els beneficis de l’ús de la bicicleta a la ciutat en relació a la salut i a la disminució de les emissions causants del canvi climàtic.

Butlletí