Malgrat la creença popular, no hi ha evidències que indiquin que els carril bici bidireccionals són sistemàticament més perillosos per als ciclistes que els unidireccionals, segons es desprèn d’un estudi realitzat per Samuel Nel·lo, investigador de l’ICTA-UAB on compara la sinistralitat dels dos tipus de carrils a Barcelona.
Es tracta d’una actuació emmarcada en el projecte “El riu, teixint fils de vida”, finançat pels Plans de Sostenibilitat Turística en Destinació (PSTD) del Pla de Recuperació, transformació i resiliència finançat per la Unió Europea-NGEU. El projecte afecta directament uns 40 quilòmetres de camins que discorren per sis municipis del Vallès Occidental: Montcada i Reixac, Ripollet, Barberà del Vallès, Sabadell, Castellar del Vallès i Sant Llorenç Savall.
30 Dies amb Bici (#30DEB) és una campanya anual de promoció de l'ús quotidià de la bicicleta que ha tingut molt bons resultats a multitud de territoris.
S'ha celebrat l’acte d’entrega dels premis Bicimpuls, durant el qual s'han pogut conèixer els 13 projectes que s’han presentat a aquesta 7a edició, així com els cinc guanyadors.
La xarxa de carrils bici de Barcelona s’ampliarà amb 12,4 km nous i se’n milloraran 9,4 km més. Es prioritzarà la connexió de punts clau de les vies existents amb nous enllaços entre eixos i la intervenció en punts on és necessari com Montjuïc o Sant Martí. Se sumaran a les actuacions en gairebé 21 quilòmetres que ja s’han executat en aquest mandat.
L’AMB i l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat han presentat el nou carril bici del pont d’Esplugues, una de les connexions clau de la Bicivia metropolitana, i la darrera electrolinera.