L’AMBici supera els 22.000 usuaris i els 1,8 milions de viatges i arriba a Sant Adrià de Besòs

Font: AMB

30/04/2024 - 18:00

Un any després de l’inici del servei, s’han instal·lat 168 estacions i més de 1.800 bicicletes. Badalona, Viladecans, Cornellà de Llobregat i Castelldefels són els municipis on es fan més viatges en origen. 

Un any després de la seva posada en funcionament, l’AMBici, el servei de bicicleta pública metropolitana, ja ha superat els 22.000 usuaris i ha sobrepassat els 1,8 milions de viatges. El servei, de titularitat de l’AMB i gestionat per TMB, s’ha presentat a Sant Adrià de Besòs, on ha començat a funcionar recentment amb quatre estacions i més de 44 bicicletes elèctriques.

D’aquesta manera, l’AMBici ja està actiu en 14 municipis de la metròpolis de Barcelona, amb 168 estacions instal·lades i més de 1.800 bicicletes actives. El servei, que properament arribarà també a l’Hospitalet de Llobregat, suposa un nou impuls per potenciar i facilitar opcions de mobilitat sostenible a la metròpolis de Barcelona. Un cop desplegat del tot, hi haurà a disposició dels ciutadans 2.600 bicicletes elèctriques en 236 estacions de 15 municipis: l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.

Filo Cañete, alcaldessa de Sant Adrià de Besòs, ha explicat que “amb aquestes noves actuacions que presentem avui  contribuïm a una millora de la mobilitat a Sant Adrià de Besòs i refermem el compromís per una ciutat més sostenible. Volem agrair l'aposta de l’AMB i el seu suport als municipis per assolir aquest objectiu”.

 

Balanç del primer any en servei

Després d’un any d’activació i implantació progressiva del servei, l’AMBici ja ha superat els 22.000 usuaris i ha sobrepassat els 1,8 milions de desplaçaments. Durant el mes de febrer del 2024, s’han registrat 128.276 usos de bicicletes. En dies feiners, se’n registren més de 5.000 per dia, i en dissabtes i diumenges, entre 2.500 i 3.000. 

Segons les dades de tancament dels dos primers mesos del 2024, els municipis amb més usos (d’origen) són Badalona (59.346), Viladecans (28.675), Cornellà de Llobregat (26.176) i Castelldefels (23.974).

Les franges horàries amb més usos són: al matí, entre les 7 i les 8 h; al migdia, a les 14 h; i a la tarda, entre les 17 i les 21 h. Aquesta darrera franja horària és la que arriba a un pic més alt d’usos, ja que sobrepassa els 400 per hora.

Aquestes dades també corroboren l’èxit d’integració de l’AMBici amb el sistema de transport públic metropolità i l’impuls de la intermodalitat. De les deu estacions d’AMBici més utilitzades durant aquest primer any, set corresponen a intercanviadors de transport públic. 

L’AMBici disposa de més de 7,7 milions d’euros provinents de fons del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea NextGeneration EU.

 

Tarifa del servei AMBici i abonament metropolità (AMBici i Bicing)

Des de l’inici del 2024, l’abonament té un cost de 40 € l’any, amb els primers 30 minuts a un preu de 0,15 €. Després dels 30 minuts inicials, costa 0,50 € cada 30 minuts.

Els ciutadans també poden adquirir l’abonament metropolità, que facilita l’ús conjunt del servei AMBici i del Bicing, i que estableix unes condicions preferents per als usuaris que vulguin utilitzar tots dos sistemes.

 

Completat el carril bici del pont dels Passadors, que connecta els dos marges del riu Besòs

L’AMB i el municipi presenten un nou tram estratègic de l’eix Bicivia 3, que connecta els dos costats del riu Besòs a Sant Adrià i que, més endavant, connectarà Montgat amb el Prat de Llobregat.

L’actuació ha suposat la creació de 1.300 m de carril bici (650 metres d’anada i 650 metres de tornada) sobre el pont dels Passadors, a més d’ampliar la vorera i repavimentar la calçada. Aquestes millores han tingut un cost de 236.531,65 €. 

Aquest nou tram de Bicivia, que forma part de l’eix Bicivia 3, dona continuïtat al de la rambla Guipúscoa de Barcelona i recorre el pont dels Passadors, amb un carril unidireccional en cada sentit de circulació, des de la rotonda de l’Arc al final del carrer del Tibidabo (l’antiga carretera N-2), al terme municipal de Sant Adrià de Besòs, i fins al carrer de Ricart, al marge esquerre del riu Besòs. També s’hi han instal·lat dos tòtems comptadors de bicicletes, per conèixer la intensitat d’ús d’aquesta via.

El tram que s’ha presentat forma part de la xarxa pedalable metropolitana Bicivia, dissenyada per l’AMB, i esdevé una de les principals connexions metropolitanes per facilitar la circulació en bicicleta, de manera ràpida i segura, entre el Barcelonès nord i Barcelona. Més endavant, quan la xarxa Bicivia estigui completada, es connectarà amb el Baix Llobregat i permetrà creuar la metròpolis de Barcelona de nord a sud i d’oest a est, amb nou eixos i més de 500 km.

Properament, l’AMB abordarà la fase següent del projecte per donar continuïtat a la xarxa metropolitana, fer-la arribar fins a Badalona i completar, així, l’eix Bicivia 3. D’altra banda, aquesta zona de Sant Adrià, a l’altura del riu Besòs, es connectarà també amb l’eix Bicivia 8.

 

Arriba SPRO a Sant Adrià de Besòs

Ja ha arribat a Sant Adrià de Besòs SPRO, l’aplicació mòbil per a professionals que treballen a  Barcelona i la seva àrea metropolitana. Serveix per unificar i millorar la gestió i l’estacionament a les places destinades a la distribució urbana de mercaderies (DUM). Amb aquesta aplicació, els professionals poden concentrar la gestió de l’estacionament dels seus vehicles comercials en una única app per a tota la metròpolis de Barcelona.

L’SPRO, desenvolupada per Barcelona de Serveis Municipals (BSM), també està activa a Badalona, Barcelona, Castelldefels, Esplugues de Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Santa Coloma de Gramenet, Sant Boi de Llobregat i el Prat de Llobregat.

L’app és gratuïta i està disponible tant per a dispositius iOS (sistema Apple) com Android. Des que es va activar, el nombre d'operacions mensuals ha anat augmentant progressivament. En total, sense tenir en compte la ciutat de Barcelona, durant el quart trimestre del 2023 es van fer 172.324 operacions. L’any 2023 es va tancar amb 677.166 operacions, un 16 % més que el 2022.

Amb el desplegament d’aquesta app, l’AMB dona resposta a la reivindicació històrica del sector per avançar cap a l’harmonització de les condicions de càrrega i descàrrega a la metròpolis de Barcelona. Juntament amb la posada en servei de l’aplicació, l’AMB ha instal·lat 144 senyals per a 72 zones de càrrega i descàrrega arreu del municipi finançats amb fons Next Generation.

 


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Un servei 24 hores, 365 dies a l’any, 250 bicicletes i 21 estacions repartides per la trama urbana. Les dades de l’estrena de la primera fase del servei públic de bicicleta compartida impulsat des de l’Ajuntament de Reus amb l’encàrrec a l’empresa municipal Reus Mobilitat i Serveis.

Article

L’AMB, en col·laboració amb Movement, desde 2018 tira endavant els Premis Bicimpuls que són un reconeixement a les entitats metropolitanes que dediquen el seu treball i esforços per la promoció de la bicicleta a la Metròpolis Barcelona. Així, enguany, els premis Bicimpuls arriben a la seva sisena edició. Les candidatures estan obertes obertes fins al 14 de gener.

Article

Un nou atles mostra el potencial per caminar o anar en bicicleta de Barcelona, València, Palma de Mallorca i Granada

Butlletí