Madrid Central: La ciutat restringeix l'ús del cotxe a bona part del centre

Font: CCMA

09/12/2018 - 20:00

Entra en vigor el projecte Madrid Central, que restringeix l'ús del vehicle privat a una bona part del centre de la capital espanyola. És el projecte estrella de l'alcaldessa Carmena de cara a les pròximes eleccions municipals. Madrid ha restringit el trànsit privat en una àrea de 472 hectàrees, semblant al districte de Ciutat Vella de Barcelona. Només hi poden accedir els veïns, el transport públic i els vehicles que tinguin etiqueta ambiental i vagin a un aparcament d'ús públic.

El projecte ha generat rebuig entre comerciants i transportistes, malgrat que no es començarà a multar els infractors fins al gener.

Segons l'Ajuntament madrileny, Madrid Central permetrà reduir un 40% les emissions contaminants, ja que es calcula que s'eliminarà el 33% dels 230.000 desplaçaments diaris que es feien fins ara a l'àrea compresa a Madrid Central.

Amb aquesta mesura capdavantera, Madrid segueix els passos d'altres ciutats europees capdavanteres en la restricció del trànsit rodat, com Londres o Milà.

Els anteriors alcaldes, Alberto Ruiz-Gallardón i Ana Botella, van intentar engegar projectes semblants, però van fer marxa enrere pel rebuig dels comerciants.

 

Relacionats

Notícia

Aquesta setmana s’han habilitat tres-centes bicicletes elèctriques del nou Bicing i el servei s’anirà ampliant fins a arribar a les mil unitats, el triple que en el sistema antic. Barcelona Energia, la comercialitzadora d’energia cent per cent renovable, subministrarà l’electricitat al servei. El desplegament del Bicing continuarà amb l’activació de la reserva anticipada de cinc minuts a finals d’abril i l’ampliació de cobertura territorial al llarg del 2019.

Notícia
La flota d'autobusos de TMB estalviarà els pròxims quatre anys més de 272.000 litres de combustible i deixarà d'emetre 680 tones de CO2, gas causant de l'escalfament global, gràcies als nous contractes de subministrament de pneumàtics renovats i nous adjudicats recentment, en què s'ha prioritzat l'opció més favorable per al medi ambient.
Notícia

Les dones fan un ús més intensiu del transport públic que els homes; alhora, també són més proclius a les opcions de mobilitat activa (caminar, anar en bicicleta o fer servir vehicles de mobilitat personal).

Butlletí