Les universitats encoratgen els polítics a aconseguir un acord per la unió del tramvia per la Diagonal

21/03/2018 - 17:46

La UB, la UPC, la UOC i la UPF signen un comunicat avisant de la importància que té la unió dels tramvies per la mobilitat sostenible a l’Àrea Metropolitana de Barcelona.  Els rectors es posen també a disposició dels responsables de l’Ajuntament per compartir els seus criteris tècnics i acadèmics per valorar-ne els beneficis, els costos i les possibles alternatives.

La UPC, juntament amb la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i la Universitat Pompeu Fabra (UPF) signen el següent comunicat sobre la unió dels dos trams del tramvia per la Diagonal de Barcelona.

El proper Plenari de l’Ajuntament de Barcelona votarà la proposta de connexió dels dos tramvies per la Diagonal. Les universitats que signen aquest escrit volen posar de manifest les consideracions següents:

La unió dels dos trams per la Diagonal és una decisió molt important per tenir una mobilitat sostenible a la ciutat i, per extensió, a l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Entre els avantatges que tindria aquesta unió se'n poden destacar els següents:

  • Ajudarà a crear una xarxa de transport públic i reforçarà la mobilitat sostenible, no contaminant, còmoda i de gran capacitat (es preveu que transporti un nombre de persones equivalent als FGC que connecten la plaça Catalunya amb Sabadell).
  • Permetrà el desplaçament entre diversos campus sense haver de canviar de mitjà de transport.
  • Crearà una alternativa no contaminant i ràpida, que permetrà el desplaçament entre la plaça de les Glòries i la plaça Francesc Macià en 15 minuts, i potenciarà i dinamitzarà tot el transport públic.
  • Permetrà disminuir el temps de desplaçament dels estudiants, treballadors i professors de les universitats catalanes de la conurbació.
  • Ajudarà a fer front als efectes de la contaminació generada per la mobilitat.
  • Permetrà connectar bona part de les universitats i centre de recerca de Barcelona que estan situades al llarg de l’avinguda Diagonal. A més, permetrà als estudiants, el PAS i el professorat que es puguin desplaça fàcilment, i facilitarà les interrelacions entre totes aquestes institucions, punt clau per poder tenir un paper fort en algunes instàncies europees.
  • Enviarà una visió de Barcelona de fort impacte: verda, sostenible i pensada per a les persones i la millora de la qualitat de vida.

Naturalment, aquesta és una llista d’avantatges que veiem en aquesta opció, però som conscients que, a l’hora de prendre la decisió de tirar endavant o no el projecte, cal tenir en compte altres aspectes. Posem a disposició dels responsables de l’Ajuntament la possibilitat de compartir els nostres criteris tècnics i acadèmics per valorar-ne els beneficis, els costos i les possibles alternatives.

Estem convençuts que del consistori s’ha avaluat totes les opcions. La Diagonal segueix sent una via imprescindible per a la ciutat i confiem que es pugui tirar el projecte endavant per progressar cap a una ciutat amb una mobilitat més sostenible.




 
 

Etiquetes: 

Relacionats

Entrevista

 

Martin Williams és científic del grup de recerca de medi ambient del King’s College de Londres i consultor internacional sobre contaminació de l’aire. El doctor Wiliams ens ofereix una mirada internacional d’un dels principals problemes globals de salut pública. Analitza la problemàtica del diferents contaminants i els principals obstacles per arribar a acords internacionals efectius. Va ser ponent destacat al I Congrés de Qualitat de l’Aire celebrat a Sabadell.

Notícia

L’Expoelectric, l’esdeveniment més important de vehicles elèctrics i energies renovables del sud d’Europa ha tancat amb un rècord d’assistència total de prop de 25.000 visitants. Aquesta edició, que ha comptat amb la participació de 55 expositors, també ha registrat un rècord de vehicles elèctrics i híbrids endollables exposats, tant d’automòbils, com de motos, bicicletes i patinets elèctrics.

Notícia

L’objectiu és fer un viatge de llarga distància amb cotxe elèctric i avaluar el protocol NeMo Open European Inter-Roaming per a la recàrrega de vehicles elèctrics, utilitzant els diferents operadors de punts de recàrrega. Al llarg del trajecte, l’equip recorrerà els cinc emplaçaments pilot del projecte, situats a Barcelona, París, Berlín, Viena i Torí.

Butlletí