Les universitats encoratgen els polítics a aconseguir un acord per la unió del tramvia per la Diagonal

21/03/2018 - 17:46

La UB, la UPC, la UOC i la UPF signen un comunicat avisant de la importància que té la unió dels tramvies per la mobilitat sostenible a l’Àrea Metropolitana de Barcelona.  Els rectors es posen també a disposició dels responsables de l’Ajuntament per compartir els seus criteris tècnics i acadèmics per valorar-ne els beneficis, els costos i les possibles alternatives.

La UPC, juntament amb la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i la Universitat Pompeu Fabra (UPF) signen el següent comunicat sobre la unió dels dos trams del tramvia per la Diagonal de Barcelona.

El proper Plenari de l’Ajuntament de Barcelona votarà la proposta de connexió dels dos tramvies per la Diagonal. Les universitats que signen aquest escrit volen posar de manifest les consideracions següents:

La unió dels dos trams per la Diagonal és una decisió molt important per tenir una mobilitat sostenible a la ciutat i, per extensió, a l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Entre els avantatges que tindria aquesta unió se'n poden destacar els següents:

  • Ajudarà a crear una xarxa de transport públic i reforçarà la mobilitat sostenible, no contaminant, còmoda i de gran capacitat (es preveu que transporti un nombre de persones equivalent als FGC que connecten la plaça Catalunya amb Sabadell).
  • Permetrà el desplaçament entre diversos campus sense haver de canviar de mitjà de transport.
  • Crearà una alternativa no contaminant i ràpida, que permetrà el desplaçament entre la plaça de les Glòries i la plaça Francesc Macià en 15 minuts, i potenciarà i dinamitzarà tot el transport públic.
  • Permetrà disminuir el temps de desplaçament dels estudiants, treballadors i professors de les universitats catalanes de la conurbació.
  • Ajudarà a fer front als efectes de la contaminació generada per la mobilitat.
  • Permetrà connectar bona part de les universitats i centre de recerca de Barcelona que estan situades al llarg de l’avinguda Diagonal. A més, permetrà als estudiants, el PAS i el professorat que es puguin desplaça fàcilment, i facilitarà les interrelacions entre totes aquestes institucions, punt clau per poder tenir un paper fort en algunes instàncies europees.
  • Enviarà una visió de Barcelona de fort impacte: verda, sostenible i pensada per a les persones i la millora de la qualitat de vida.

Naturalment, aquesta és una llista d’avantatges que veiem en aquesta opció, però som conscients que, a l’hora de prendre la decisió de tirar endavant o no el projecte, cal tenir en compte altres aspectes. Posem a disposició dels responsables de l’Ajuntament la possibilitat de compartir els nostres criteris tècnics i acadèmics per valorar-ne els beneficis, els costos i les possibles alternatives.

Estem convençuts que del consistori s’ha avaluat totes les opcions. La Diagonal segueix sent una via imprescindible per a la ciutat i confiem que es pugui tirar el projecte endavant per progressar cap a una ciutat amb una mobilitat més sostenible.




 
 

Etiquetes: 

Relacionats

Notícia

El bus híbrid és propietat de l’Ajuntament i s’ha cedit a l’empresa que gestiona el servei de bus urbà per anar renovant progressivament la flota

Article

El projecte EdiCitNet, finançat per la Unió Europea i amb una durada prevista de 5 anys, va néixer amb l'objectiu de demostrar que la implementació d'infraestructures verdes no ornamentals pot augmentar la producció sostenible d'aliments a nivell local, així com regenerar espais urbans apostant per una millora de la inclusió social.  Sant Feliu és l'únic municipi participant de l'estat espanyol.

Article

Pactes verds en temps de pandèmies s’ha redactat i actualitzat en aquest context complex, inquietant, incert i, per a algunes persones, dramàtic. La seva intenció neix de la certesa que, tot i viure en un moment d’intersecció d’emergències (sanitària, climàtica, ambiental, feminista, etc.) i de restriccions de tot tipus (confinaments totals, parcials, perimetrals, tancaments sectorials, tocs de queda, etc.), cal no ser meres espectadores del futur que ha de venir. Aquesta publicació de l'Observatori del Deute per la Globalització, escrita per Alfons Pérez, és una crítica al GreenNewDeal i vol crear consciència crítica de cara als reptes globals del segle XXI. Es pot aconseguir de manera gratuita a la web de l'ODG.

Butlletí