Grups ecologistes reclamen que es mantigui més espai per les bicicletes i els vianants després de l'epidèmia de la Covid 19

Font: CCMA

29/05/2020 - 17:30

Amb la tornada paulatina de la mobilitat a les ciutats, després veure-les buides durant mesos, entitats ecologistes hi veuen una oportunitat única per repensar les ciutats i reduir-hi el trànsit.

Reclamen que els carrers siguin per a les persones i no per als cotxes i defensen que mesures com les que ha implantat Barcelona reservant carrils per als vianants, per exemple, es queden curtes i haurien de ser permanents. Defensen que la contaminació causa cada any més morts prematures, que la covid19 i denuncien que, malgrat que tot just hi comencen a circular cotxes, en la ciutat de Barcelona, per exemple, aquests últims dies ja s'han registrat diversos cops pics de contaminació per diòxid de nitrògen que superen els nivells permesos per la Unió Europea.

Relacionats

Notícia

L'Estratègia Estatal per la Bicicleta, que ha aprovat el Govern espanyol pretén incrementar l'ús de la bicicleta i promoure un canvi cultural favorable cap a la mobilitat sostenible, per aconseguir-ho compta amb un centenar de mesures que van des d'ajudar les empreses amb plans de mobilitat sostenible a anar a l'escola pedalant.

Article

La novel·la gràfica Redibuixar Barcelona es recolza en l’evidència científica per tractar temes com la contaminació atmosfèrica, el soroll o el sedentarisme a la ciutat

Article

La nova Llei de Canvi Climàtic i Transició Energètica té per objectiu global arribar a la naturalitat climàtica el 2050 amb una energia 100 % elèctrica. Què implica l’entrada en vigor d’aquest text? Ho desgranem a continuació.

Butlletí