Girona i Tarragona participen a la campanya “Reciclar vidre és màgic” a favor del medi ambient i el reciclatge

Font: Ajuntament de Girona i Ajuntament de Tarragona

06/08/2021 - 08:00

La iniciativa, impulsada per Ecovidrio i Disneyland París, vol inspirar els infants i fomentar un hàbit que contribueix a la lluita contra el canvi climàtic. En el marc de la proposta, s’han instal·lat contenidors tematitzats amb alguns dels personatges més icònics de Disney en quatre punts de la ciutat

L’Ajuntament de Girona ha instal·lat contenidors tematitzats amb alguns dels personatges més icònics de Disney en quatre punts de la ciutat per inspirar els infants i fomentar el reciclatge dels envasos de vidre. L’actuació forma part de la campanya “Reciclar vidre és màgic”,  impulsada per Ecovidrio i Disneyland París a favor del medi ambient i el reciclatge.

Personatges com la Minnie o en Goofy, l'increïble Hulk o els marcians de Toy Story seran els protagonistes d'aquests contenidors que tenen per objectiu crear un vincle especial amb les famílies i, al mateix temps, fer més atractiu el reciclatge. D’aquesta manera es busca potenciar un hàbit fonamental que contribueix positivament a la cura del medi ambient i a la lluita contra el canvi climàtic.

A Girona, els contenidors estaran ubicats a la plaça de Francesc Calvet i Rubalcaba, al costat del Mercat del Lleó; al carrer de Santa Eugènia, a l’alçada del número 42; a l’avinguda de Lluís Pericot, tocant a l’Escola Pla de Girona, i a la rambla de Xavier Cugat, davant del número 34, durant el mes de juliol.

La presentació de la campanya ha tingut lloc en un acte que ha comptat amb la participació del regidor de Neteja i Recollida de Residus de l’Ajuntament de Girona, Eduard Berloso que ha destacat que Estem fent molts esforços per afavorir el reciclatge a Girona, uns esforços que es veuen recompensats amb el fet de ser la ciutat catalana de més de 60.000 habitants on millor fem la recollida selectiva, que ja supera el 50% del total. Però hem de ser encara més ambiciosos, i per això rebem amb els braços oberts iniciatives com aquesta, que precisament el que volen és fer arribar la conscienciació als més petits”, ha destacat el regidor Berloso.

Fotografia: Manel R. Granell. Font: Ajuntament de Tarragona. Jordi Fortuny i Sílvia Mayo.

A Tarragona s’han instal·lat 4 contenidors de vidre, tipus iglú, tematitzats amb motius de Disney. El conseller de Neteja, Jordi Fortuny, ha posat en relleu que “el Departament de Neteja se suma a aquesta campanya amb la voluntat de continuar impulsant el reciclatge i la cura del medi ambient”.   

Tres dels contenidors decorats s’han instal·lat al costat de bateries de contenidors ja existents a la via pública als barris de Sant Salvador, Campclar i la Móra. El quart contenidor s’ha instal·lat a la plaça de les Lletres Catalanes (a la Vall de l’Arrabassada). Aquesta campanya durarà 1 mes, i estaran ubicats a la via pública des del 5 de juliol fins al 5 d’agost, ambdós inclosos. 

Per la seva banda, la gerent de zona d'Ecovidrio, Sílvia Mayo, ha apuntat que “a través d'aquesta campanya volem transmetre als més petits i no tan petits que el simple gest d'acudir al contenidor verd pot donar-li molta màgia al nostre medi ambient. Cada vegada que un ciutadà s’hi dirigeix per reciclar els seus envasos de vidre està lluitant contra el canvi climàtic i, en aquest sentit, els personatges de Disney ens ajuden a transmetre aquest missatge tan positiu per al nostre entorn”.

Finalment, per part de Disneyland Paris, la directora general de Disneyland Paris a Espanya i Portugal, Laure Glatron, ha destacat que espera que la campanya fomenti encara més el reciclatge de vidre i contribueixi a consolidar aquests bons hàbits entre les famílies. “El compromís de Disney amb el medi ambient és una tradició en la nostra companyia, que va començar amb el propi Walt Disney i que seguim treballant dia a dia. Estem molt emocionats amb aquest projecte que estarà present en moltes ciutats durant aquest estiu. És el nostre deure com a empresa líder en entreteniment, inspirar amb els nostres personatges a tota la comunitat, especialment als més petits”, ha assenyalat Glatron.

A més, amb l'objectiu d'apropar encara més la màgia del reciclatge de vidre a la ciutadania, tothom qui ho vulgui podrà participar en el sorteig d'un viatge per a tota la família a Disneyland París. Per fer-ho, només caldrà que escanegi els codis de barra BIDI –semblant als codis QR- impresos en els contenidors, i entrarà en el concurs.

 

Dades de reciclatge

L’any 2019 es van reciclar a Girona un total de 2.220.000 quilos d’envasos de vidre, mentre que el 2020 se’n van reciclar 2.136.000, probablement per les mesures restrictives aplicades als establiments comercials i de restauració per fer front a la COVID-19. Precisament el reciclatge del vidre comercial que es recull dels negocis té una gran importància pel volum que suposa. En aquest sentit, l’Ajuntament de Girona ja està treballant en la posada en marxa d’una nova campanya conjunta amb Ecovidrio i adreçada als restauradors i restauradores de la ciutat, per fomentar el reciclatge del vidre dins el sector.

El passat any 2020, hi va haver un increment de quilos recollits de vidre a Tarragona, tot i la situació originada per la pandèmia. Els anys 2017, 2018 i 2019 no es van superar les 2.470 tones, en canvi el 2020 se’n van recollir més de 2.540. Inicialment hagués estat previsible una davallada de les tones recollides, degut a la reducció de les activitats comercials i de grans productors. No obstant això, s’ha incrementat el vidre recollit als contenidors de la ciutat, la qual cosa s’atribueix a un major consum de productes envasat en vidre per part de la ciutadania i a una major implicació de la mateixa en la seva separació. 


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Hi haurà tres models adaptats a les particularitats de cada barri: els contenidors intel·ligents, el porta a porta i les àrees temporals de recollida. L’objectiu és millorar l’índex de reciclatge de la ciutat, que el 2022 se situava al 51,94%, i apostar per la reducció i reutilització com a mesures. Es faran reunions amb les associacions de veïns i veïnes i una campanya comunicativa als barris per explicar totes les novetats

Notícia

El Consell Plenari de l'Ajuntament de Tarragona ha aprovat la nova licitació del contracte de recollida de residus i neteja viària, que ja s'havia licitat l'últim trimestre del 2022 i va quedar desert.

Notícia

La campanya informativa va adreçada a establiments d’hostaleria i restauració amb l’objectiu de promoure i facilitar el reciclatge dels residus de vidre, que s’allargarà fins a finals del mes de juny.

Butlletí