El V Fòrum Ambiental Escolar del Prat de Llobregat reflexiona sobre la reducció de residus

30/05/2025 - 09:03

Alumnat dels centres educatius adherits a la xarxa “Al Prat, escoles més sostenibles” proposa accions per avançar en aquest objectiu

La xarxa “Al Prat, escoles més sostenibles” va celebrar ahir el V Fòrum Ambiental Escolar al Centre Cívic Sant Jordi-Ribera Baixa, que va aplegar alumnat, professorat i educadores ambientals de catorze centres educatius. Així, més d’un centenar de persones van intercanviar iniciatives i accions vinculades amb la sostenibilitat, enguany centrades en la reducció de residus atesa l’actualitat del tema a la ciutat.

Els grups de treball van dialogar sobre els residus en el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i amb la referència dels documents estratègics locals a nivell ambiental. Posteriorment, es va dur a terme una acció col·lectiva que va consistir en que la comunitat educativa presentés propostes d’acció i les explicités en imatges, lemes o elements artístics de forma creativa, tot inspirant-se en obres de l’art contemporani.

Les propostes expressades per l’alumnat van posar l’accent en l’ús de material reutilitzable, com ara els portabocates i les cantimplores. També van remarcar la necessitat de reciclar i de posar en pràctica les dues altres R: reduir i reutilitzar. En van afegir una quarta: reparar. Les peces elaborades van destacar per la seva originalitat i van fer referència al paper de cadascun de nosaltres com a protagonista del canvi que li cal al planeta.

 


 

Categories: 

Relacionats

Article

El projecte “Residus: missió impossible” de l’escola Bernat Metge guanya el premi de Primària dels mSchools Awards 2025.

Notícia

Més de 200 alumnes mostren els seus projectes ambientals a la cloenda de les Escoles Sostenibles de Lleida. L’alumnat d’Educació Infantil, Primària i Secundària de 23 centres educatius de la ciutat participen en la trobada celebrada al Parc de la Mitjana. 

Notícia

 

La xifra que més ha augmentat és precisament la que era l’assignatura pendent l’orgànica que ho ha fet en un 87%, però no és l’única.

Butlletí