El mes de setembre ha estat el més càlid de la història

Font: Betevé

08/10/2019 - 08:45

L’Organització Meteorològica Mundial (OMM) ha fet públic un nou rècord alarmant que posa en evidència l’emergència climàtica que ens afecta: la temperatura mitjana del mes de setembre ha estat la més alta mai registrada al món. Concretament, s’ha situat 0,57 ºC per sobre de la mitjana del període 1981-2010. Aquesta xifra és 0,02ºC per sobre del setembre dels 2016, el segon més càlid.

Les dades concretes de Barcelona

Aquest 2019 hem registrat el setembre més càlid al món. Si ens fixem en dades més locals, les de l’Observatori Fabra, també es corrobora que hem viscut un dels estius més càlids de la nostra història, concretament ha estat el cinquè més càlid dels darrers 105 anys.  Si mirem les dades específiques del mes de setembre a la ciutat, destaca el rècord d’hores de sol, malgrat que els pocs dies de pluja han assolit els valors mitjans esperats de precipitació mensual.

Una altra dada destacable de l’estiu barceloní han estat el nombre de nits tropicals, fins a un centenar a l’Eixample.

 

Segons les dades anuals de l’OMM, el 2018 va ser el quart any més càlid de la història i el 2017, 2016 i 2015 estan empatats en la tercera posició dels més càlids.

Primeres conseqüències: disminució del gel marí

Les temperatures per sobre dels valors mitjans dels darrers anys han desencadenat amb la clara disminució del gel marí, especialment a l’Àrtic. El dia amb menys extensió de gel marí va ser el 18 de setembre, amb 4,15 milions de quilòmetres quadrats. Es tracta del segon registre més baix dels darrers 41 anys, empatat amb els anys 2016 i 2007.


 

 

 

 
 

 

Categories: 

Relacionats

Reportatge

L’evidència disponible indica que la infraestructura verda urbana (els parcs urbans, els arbres dels carrers, les cobertes i els murs verds, etc.) pot contribuir de manera molt modesta a compensar les emissions de carboni, a reduir l’estrès per la calor i a disminuir la contaminació atmosfèrica de la ciutat. Si volem actuar sobre aquests problemes, hem de treballar sobre les fonts de pol·lució, perquè les mesures compensatòries basades en la natura no són, ni de lluny, suficients. Les estratègies d’infraestructura verda urbana tenen un paper complementari, i no alternatiu, a les polítiques de reducció de la contaminació.

Notícia

L’Ajuntament de Lleida modificarà el tràmit per a sol·licitar la targeta de vehicle elèctric que permet fer anar els punts gratuïts de recàrrega d’ús públic que hi ha a la ciutat, amb l’objectiu que els puguin fer anar tots els usuaris de vehicles elèctrics o híbrids endollables.

Notícia
ous vehicles elèctrics adquirits per l'Ajuntament de Cambrils | Cedida

ous vehicles elèctrics adquirits per l'Ajuntament de Cambrils | Cedida

L’Ajuntament també vol donar exemple per potenciar la mobilitat sostenible d’empreses i particulars. En aquest sentit, a Cambrils els vehicles elèctrics o amb tecnologia tipus híbrida gasolina/elèctric o diesel/elèctric gaudeixen d'una bonificació del 75 % de la quota de l'impost sobre vehicles de tracció mecànica.

Butlletí