El Consell dels Infants treballarà per fer de Mollet una ciutat sense plàstic

22/12/2019 - 08:30

A partir d’ara, els 27 joves que han estat escollits representants del CIM en aquesta 14ena edició, treballaran als seus centres educatius i amb les seves famílies sobre tot el relacionat amb l’emergència climàtica i el consum de plàstic per tal de fer les seves propostes i exposar-les al Ple del Consell dels Infants previst pel mes de març de l’any vinent. 

Després d’acceptar la proposta que l’alcalde Josep Monràs ha fet als joves regidors i regidores que aquest curs formen part del Consell dels Infants de Mollet del Vallès (CIM), a partir d'ara començaran a debatre sobre l’emergència climàtica i més concretament sobre les mesures que caldria prendre per reduir el consum de plàstic. Els regidors i regidores del CIM s’han reunit amb l’alcalde Monràs i el regidor d’Educació, Raúl Broto, per consensuar la proposta a treballar enguany.

Després de la reunió, Josep Monràs recordava que “la crisi climàtica ens està afectant a tots i a totes i és una qüestió suficientment important perquè els nostres joves puguin elaborar les seves propostes”, i en aquest sentit “els he demanat que treballin en concret sobre el consum desaforat que fem del plàstic i estudiïn quines mesures es poden aplicar per reduir-lo i fer de Mollet una ciutat sense plàstics” i “com sempre ha fet aquest Ajuntament, el que surti d’aquest treball de camp s’aplicarà en benefici dels ciutadans i ciutadanes de la nostra ciutat”. 

Justament, l’Ajuntament de Mollet del Vallès declararà l’emergència climàtica a la ciutat a partir de l’1 de gener de 2020.

Al CIM hi participen els alumnes de 5è i 6è de primària de totes les escoles públiques i concertades de Mollet més l’Escola d’Educació Especial Can Vila. Enguany, en total, són 675 alumnes. 

Es va crear l’any 2005 i és l’òrgan a través del qual els més joves aprenen els processos democràtics exercint el seu dret a participar, a expressar les seves idees i a proposar accions concretes per ajudar a transformar la ciutat.   


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Emergència climàtica i la transició ecosocial a Catalunya. El Futur és Ara és un espai de trobada entre la societat civil, institucions científiques i representants polítics per articular una resposta compartida a la crisi ecosocial.

Article

L'exposició "Màquina Climàtica", que va comptar amb la destacada participació del grup de recerca Sostenipra de l'ICTA-UAB, ha estat seleccionada als Premis FAD d'Arquitectura i Interiorisme 2025 a la categoria d'Intervencions Efímeres.

Notícia

L’objectiu és definir una estratègia de ciutat per mitigar els efectes del canvi climàtic. Les dades d’emissions de CO2 del consistori s’han reduït un 53% en 18 anys, tot i que el consum energètic ha augmentat un 42%

Butlletí