Durant el segon semestre de l’any 2025 es van executar diferents actuacions amb l’objectiu d’adaptar determinades zones del municipi al canvi climàtic.
Així, en primer lloc, es va procedir a la renaturalització la bassa de la plaça del Paper, espai en desús, a l’efecte de convertir-lo en un espai verd que proporciona beneficis ambientals (la creació d'un hàbitat per la flora i la fauna), i que esdevenen en una millor qualitat de vida.
Igualment, en la mateixa plaça s’ha instal·lat un tendal que proveirà d’ombra la zona de joc infantil durant els mesos de primavera i estiu. La solució adoptada amb veles d'ombra fàcilment desmuntables permetrà la protecció solar quan és necessària i també permetrà retirar-les quan el sol es més agraït (tardor i hivern) o quan sigui necessari (nit de Sant Joan, etc...).
Per altra part, també s’han col·locat dos tendals retràctils al pati de les aules d’infantil a l’Escola Sant Jeroni i s’han instal·lat noves persianes motoritzades en el lluernari central de la llar d’infants “El Patufet”, aquestes persianes d’alumini ens permetran d’aïllar l’entrada de calor a l’equipament.
El cost total de les actuacions ha estat de 44.694,14 € dels quals 44.183,00 € han estat finançats pel programa sectorial de transició ecològica "Adaptaclima2030" de suport a inversions locals pel clima, línia de suport 1 “Adaptació a l’emergència climàtica”, de la Diputació de Barcelona.


