Finalitzen les actuacions de renaturalització a Sant Salvador de Guardiola

10/04/2026 - 10:00

Han finalitzat els treballs d’adaptació i millora de l’Espai CalvetViu, amb la plantació de la vegetació prevista en el projecte.

Les intervencions han permès renaturalitzar un espai urbà a l'urbanització del Calvet que es trobava degradat, eliminant el paviment existent i recuperant el sòl natural. A partir d’aquesta base s’ha adequat l’entorn per millorar-ne tant la funcionalitat ecològica com l’ús social.

Entre les principals actuacions realitzades destaca l’arranjament d’un sender que permet recórrer l’espai de manera còmoda i ordenada, així com la creació d’una zona d’estada amb taules, pensada perquè veïns i visitants puguin gaudir de l’entorn.

El projecte també ha incorporat diversos elements de foment de la biodiversitat, com un hotel d’insectes i dos espais de refugi per a la fauna en forma de rocalles, dissenyats per afavorir la presència d’espècies d’interès ecològic com pol·linitzadors, rèptils o petits mamífers. Aquests espais estan envoltats de vegetació mel·lífera i de baix requeriment hídric, especialment seleccionada per adaptar-se a les condicions climàtiques del territori. A més, s’hi ha plantat arbrat autòcton i espècies arbustives adaptades al clima mediterrani, que amb el pas del temps contribuiran a generar espais d’ombra i a millorar la qualitat ambiental de la zona.

Amb una vocació educativa i divulgativa, l’espai compta amb un cartell interpretatiu que permet identificar algunes de les papallones que hi poden habitar i conèixer els insectes que poden ocupar els diferents compartiments de l’hotel d’insectes.

Les actuacions han tingut un cost total d’execució de 31.321,10 € i han estat finançades per la Diputació de Barcelona a través del programa AdaptaClima 2030, destinat a impulsar projectes municipals d’adaptació al canvi climàtic.

Amb aquesta intervenció, l’Ajuntament de Sant Salvador de Guardiola avança en la millora dels espais verds municipals i en la promoció d’entorns urbans sostenibles, resilients i integrats amb la natura.

 


 

Relacionats

Notícia

Durant el segon semestre de l’any 2025 es van executar diferents actuacions amb l’objectiu d’adaptar determinades zones del municipi al canvi climàtic.

Article

El passat 5 de febrer es va inaugurar el refugi climàtic del pati de l'escola Marià Fortuny, el primer dels quatre construïts amb el projecte de renaturalització de la ciutat, RENATUReus. 

Butlletí