Els barcelonins demanen al govern municipal que prioritzi el transport públic

Font: TMB

05/02/2021 - 09:27
Foto: TMB

Foto: TMB

L'enquesta Òmnibus Municipal va preguntar l'octubre passat on hauria de focalitzar-se la prioritat de l'Ajuntament de Barcelona pel que fa als mitjans de transport urbà més habituals. I la resposta va ser: sobretot en l'autobús i el metro, molt per davant de la bicicleta i les altres alternatives.

L'enquesta Òmnibus Municipal va preguntar l'octubre passat on hauria de focalitzar-se la prioritat de l'Ajuntament de Barcelona pel que fa als mitjans de transport urbà més habituals. I la resposta va ser: sobretot en l'autobús i el metro, molt per davant de la bicicleta i les altres alternatives.

Els enquestats van marcar la seva preferència sense vacil·lar. El 30,8% va indicar l'autobús, mentre que el 29,2% es va inclinar pel metro i les línies urbanes dels FGC. A considerable distància apareix la bicicleta particular, amb el 10,1%, i el Bicing, amb el 7,5%. L'aposta pel cotxe només recull el 5,1% de les opinions.

En el mateix bloc de mobilitat de l'enquesta municipal es va demanar una valoració sobre la facilitat per al desplaçament dins la ciutat en cadascun dels mitjans de transport. En aquest apartat el més ben valorat és anar a peu, amb 8,1 punts sobre 10, seguit del metro, amb 7,9, i l'autobús, amb 7,3, igualat amb la moto i el taxi. El cotxe figura en última posició, amb un 5,9. Al gràfic adjunt hi ha totes les puntuacions.

En general, la mobilitat dins de Barcelona obté una puntuació de notable, un 7,5, per la facilitat i comoditat, una opinió que és una mica més positiva entre les generacions més joves, dels 16 als 34 anys, i una mica menys en les franges de més edat, a partir dels 55 anys.

La recollida de dades de l'enquesta Òmnibus Municipal la va dur a terme l'empresa Gesop entre el 7 i el 20 d'octubre passat a partir de mil entrevistes a peu de carrer. Es pot consultar la documentació de l'estudi al repositori obert de coneixement de l'Ajuntament de Barcelona


 

Relacionats

Notícia

Els representants de les quatre administracions organitzadores del 2n Congrés de Qualitat de l'Aire coincideixen en treballar de manera transversal noves mobilitats que millorin la Qualitat de l’Aire

Notícia

L’estratègia ha de permetre fer la transició cap a un nou model de mobilitat sostenible i que avanci cap a la descarbonització del sector. És per aquest motiu que el pla marca, pel que fa a la mobilitat interna, un objectiu clar i ambiciós: reducció del 50% de les emissions i l’augment de fins al 20% de la fracció del parc immobiliari de vehicle elèctric pel 2030.

Article

La xarxa pedalable de la ciutat creixerà amb la creació de 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta. En total, la infraestructura tindrà 272 carrils, més de 1.000 si hi sumem els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns pacificats com les superilles.

Butlletí