Els barcelonins demanen al govern municipal que prioritzi el transport públic

Font: TMB

05/02/2021 - 09:27
Foto: TMB

Foto: TMB

L'enquesta Òmnibus Municipal va preguntar l'octubre passat on hauria de focalitzar-se la prioritat de l'Ajuntament de Barcelona pel que fa als mitjans de transport urbà més habituals. I la resposta va ser: sobretot en l'autobús i el metro, molt per davant de la bicicleta i les altres alternatives.

L'enquesta Òmnibus Municipal va preguntar l'octubre passat on hauria de focalitzar-se la prioritat de l'Ajuntament de Barcelona pel que fa als mitjans de transport urbà més habituals. I la resposta va ser: sobretot en l'autobús i el metro, molt per davant de la bicicleta i les altres alternatives.

Els enquestats van marcar la seva preferència sense vacil·lar. El 30,8% va indicar l'autobús, mentre que el 29,2% es va inclinar pel metro i les línies urbanes dels FGC. A considerable distància apareix la bicicleta particular, amb el 10,1%, i el Bicing, amb el 7,5%. L'aposta pel cotxe només recull el 5,1% de les opinions.

En el mateix bloc de mobilitat de l'enquesta municipal es va demanar una valoració sobre la facilitat per al desplaçament dins la ciutat en cadascun dels mitjans de transport. En aquest apartat el més ben valorat és anar a peu, amb 8,1 punts sobre 10, seguit del metro, amb 7,9, i l'autobús, amb 7,3, igualat amb la moto i el taxi. El cotxe figura en última posició, amb un 5,9. Al gràfic adjunt hi ha totes les puntuacions.

En general, la mobilitat dins de Barcelona obté una puntuació de notable, un 7,5, per la facilitat i comoditat, una opinió que és una mica més positiva entre les generacions més joves, dels 16 als 34 anys, i una mica menys en les franges de més edat, a partir dels 55 anys.

La recollida de dades de l'enquesta Òmnibus Municipal la va dur a terme l'empresa Gesop entre el 7 i el 20 d'octubre passat a partir de mil entrevistes a peu de carrer. Es pot consultar la documentació de l'estudi al repositori obert de coneixement de l'Ajuntament de Barcelona


 

Relacionats

Notícia

TMB inicia la licitació de 210 autobusos elèctrics i híbrids dins del pla de renovació de la flota. La comanda, dividida en cinc lots i valorada en 116 milions d’euros, servirà per avançar en la reducció d’emissions els pròxims quatre anys.

Article

El projecte EdiCitNet, finançat per la Unió Europea i amb una durada prevista de 5 anys, va néixer amb l'objectiu de demostrar que la implementació d'infraestructures verdes no ornamentals pot augmentar la producció sostenible d'aliments a nivell local, així com regenerar espais urbans apostant per una millora de la inclusió social.  Sant Feliu és l'únic municipi participant de l'estat espanyol.

Opinió

Les ciutats són l’escenari del repte social, ambiental i econòmic que suposa la mobilitat sostenible. És el moment d’aplicar noves fórmules com l’ús compartit de vehicles, el foment de la bicicleta, els desplaçaments a peu o models urbanístics com les superilles; i també de promoure eixos verds i transports col·lectius electrificats.

Butlletí