A la ZBE s’han reduït en un terç els desplaçaments dels vehicles més contaminants

19/10/2020 - 14:09

Des del 2017 la circulació dels vehicles contaminants a la ciutat s’ha reduït en 550.000 desplaçaments en total. En tres anys el percentatge de vehicles sense etiqueta ambiental i no aptes per circular per la zona de baixes emissions (ZBE) Rondes de Barcelona ha passat d’un 20% a un 3%, al voltant de 285.000 desplaçaments menys.​ Les càmeres de la zona de baixes emissions han detectat 10.761 vehicles infractors en les primeres setmanes de funcionament del règim sancionador.

Des de l’anunci de la posada en marxa de la zona de baixes emissions, s’ha produït una renovació dels vehicles més contaminants i que no són aptes per obtenir el distintiu ambiental de la DGT. En tres anys els desplaçaments dels cotxes i les motos més contaminants s’han reduït: 550.000 desplaçaments menys.

Pel que fa als vehicles amb etiqueta ambiental, hi ha una tendència a comprar vehicles que emeten menys emissions. El 2017 el 43% dels vehicles que circulaven per Barcelona tenien l’etiqueta B, la que representa més emissions d’entre les diferents etiquetes que emet la DGT. Ara aquest percentatge es troba al voltant del 27%, que representa un total de 265.000 desplaçaments.

Més de 10.000 sancions des de l’inici del règim sancionador de la ZBE Rondes de Barcelona

Des del 15 de setembre, data en què es va iniciar el règim sancionador de la ZBE, un 1,1% de turismes i motocicletes hi circulaven sense distintiu ambiental, i entre un 1,5% i un 2% de furgonetes, vehicles pesants o de transport col·lectiu hi circulaven amb la moratòria que els permet circular per la ZBE durant un període determinat. En gairebé un mes s’han interposat 10.761 sancions.


Relacionats

Notícia

40 escoles de Barcelona han tallat els carrers de Barcelona aquesta tarda per exigir un entorn pacificat. És una reclamació també de la Societat Catalana de Pediatria, que diu que calen mesures urgents per millorar la qualitat de l'aire a prop dels centres educatius. La Montse Lorenz ha anat als carrers per saber com es vivia aquesta reivindicació entre els pares, mares, nens i nenes.

Notícia

El primer tram del nou carril bici del carrer d’Aragó, entre el passeig de Gràcia i el carrer de Tarragona, ja està funcionament. I abans que acabi l’any s’enllesteixen els treballs a l’altre tram, entre l’avinguda Meridiana i el passeig de Gràcia. Aquest nou carril bici, de 4,8 quilòmetres, permetrà travessar tot l’Eixample i connectar amb els carrils bici dels carrers transversals.

Article

Pactes verds en temps de pandèmies s’ha redactat i actualitzat en aquest context complex, inquietant, incert i, per a algunes persones, dramàtic. La seva intenció neix de la certesa que, tot i viure en un moment d’intersecció d’emergències (sanitària, climàtica, ambiental, feminista, etc.) i de restriccions de tot tipus (confinaments totals, parcials, perimetrals, tancaments sectorials, tocs de queda, etc.), cal no ser meres espectadores del futur que ha de venir. Aquesta publicació de l'Observatori del Deute per la Globalització, escrita per Alfons Pérez, és una crítica al GreenNewDeal i vol crear consciència crítica de cara als reptes globals del segle XXI. Es pot aconseguir de manera gratuita a la web de l'ODG.

Butlletí