El BiciHub demana que l’administració l’acompanyi en les primeres passes

Font: Betevé

21/06/2019 - 10:30

El BiciHub està d’estrena. La plataforma que agrupa diverses entitats del sector de la bicicleta ha començat a pedalar amb un espai a l’antiga nau de Can Picó, al Poblenou. Ho ha fet amb una festa que també ha esdevingut reivindicativa. L’objectiu consisteix a convertir-se en un centre de referència de la bici a la ciutat, però els impulsors lamenten que els manquen ajudes per part de l’administració.

La presidenta de la plataforma, Raquel León, ha lamentat que una sèrie de “qüestions administratives” han impedit signar un conveni de col·laboració, tot i que esperen poder-lo fer més endavant. León ha advertit que necessiten els diners per poder fer efectiva la posada en marxa. Amb tot, ha assegurat que des de BiciHub confien a poder recuperar el suport de les administracions en un període curt de temps.

Una festa per celebrar la inauguració

El carrer de Pere IV s’ha convertit en un espai dedicat totalment a la bicicleta aquest dissabte. BiciHub ha ocupat l’espai del davant del seu nou local amb paradetes informatives, un circuit per a bicicletes i taules i cadires per a un dinar popular. D’aquesta manera volen celebrar la posada en marxa de la plataforma, però també donar-se a conèixer entre els seus nous veïns.

El BiciHub és un espai format per empreses i entitats de la mobilitat sostenible que impulsa la bicicleta a través de la formació, la reutilització, la producció, l’educació i la participació social. Disposa d’una sala polivalent on es fan accions de difusió i exposicions. També hi ha un taller obert d’autoreparació, que permet als usuaris poder millorar l’estat de les seves bicicletes.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Els representants de les quatre administracions organitzadores del 2n Congrés de Qualitat de l'Aire coincideixen en treballar de manera transversal noves mobilitats que millorin la Qualitat de l’Aire

Notícia

L’estratègia ha de permetre fer la transició cap a un nou model de mobilitat sostenible i que avanci cap a la descarbonització del sector. És per aquest motiu que el pla marca, pel que fa a la mobilitat interna, un objectiu clar i ambiciós: reducció del 50% de les emissions i l’augment de fins al 20% de la fracció del parc immobiliari de vehicle elèctric pel 2030.

Article

La xarxa pedalable de la ciutat creixerà amb la creació de 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta. En total, la infraestructura tindrà 272 carrils, més de 1.000 si hi sumem els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns pacificats com les superilles.

Butlletí