Com és viatjar 5.000 quilòmetres amb cotxe elèctric? NeMo inicia la prova transfronterera de Roaming d’electromobilitat

05/06/2019 - 16:17

L’objectiu és fer un viatge de llarga distància amb cotxe elèctric i avaluar el protocol NeMo Open European Inter-Roaming per a la recàrrega de vehicles elèctrics, utilitzant els diferents operadors de punts de recàrrega. Al llarg del trajecte, l’equip recorrerà els cinc emplaçaments pilot del projecte, situats a Barcelona, París, Berlín, Viena i Torí, i presentarà el projecte NeMo en diversos esdeveniments i conferències.

Una primera prova, realitzada el 2017, va identificar problemes clau que afecten als viatges de llarga distància en vehicles elèctrics,  ja que les estacions de recàrrega elèctrica solen pertànyer a diferents xarxes i ofereixen diverses formes d’accés i de pagament.

Per perfeccionar l’electromobilitat i fer-la més atractiva i assequible, el projecte ha desenvolupat una àmplia xarxa d’eines i serveis, per connectar serveis i proveïdors, com els operadors de punts de càrrega, els proveïdors eRoaming, els fabricants de vehicles i els operadors de sistemes de distribució d’electricitat, permetent així oferir una gamma àmplia de serveis a l’usuari. La xarxa utilitza la tecnologia blockchain en un entorn distribuït amb una arquitectura oberta basada en interfícies estandarditzades.

Aquesta prova ha començat aquesta setmana a la ciutat de  Barcelona, i portarà a l’equip del projecte a través de França, Bèlgica, Països Baixos, Alemanya, República Txeca, Àustria, Eslovènia i Itàlia, i tornarà a Barcelona per tancar un circuit de 5.000 quilòmetres de distància.

NeMo vol augmentar  la quota de mercat dels vehicles elèctrics en permetre una major accessibilitat a la infraestructura de càrrega, els serveis de TIC i una major interconnexió B2B. El projecte va començar l’octubre de 2016 i té una durada de 3 anys, fins a setembre de 2019. Inclou 19 socis que representen els sectors d’automoció, investigació, programari, operadors, autoritat pública i energia. NeMo és cofinançat pel Programa de Recerca i Innovació Horitzó 2020 de la Unió Europea, amb un import de 7,8 milions d’euros.


Relacionats

Notícia

La remodelació del carrer de la Ciutat Comtal el 2019 ha fet possible una disminució d'aproximadament un 20% de les emissions generades pel trànsit i una baixada d’un 60% del consum de l’enllumenat.

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Butlletí