Els cinquanta esculls artificials a la làmina del Port Olímpic han estat completament colonitzats per algues i altres espècies marines, i han esdevingut refugi i zona de cria per a més de cent espècies un any després de la instal·lació.
Les onades de calor que ja afecten la població de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) podrien intensificar-se significativament en el futur, amb un augment de les temperatures de fins a 6 °C i una reducció general de la humitat relativa a les ciutats a finals d’aquest segle.
D’acord amb les dades d’ús dels carrils bici, entre el juny del 2024 i el juny d’enguany l’avinguda Diagonal esdevé el principal eix ciclista de la ciutat, sobretot el tram comprès entre les places de Francesc Macià i de les Glòries. Aquestes dades es recullen mitjançant espires electromagnètiques situades sota el paviment que compten el pas del conjunt de vehicles que circulen pels carrils bici.
L’Estratègia per fer front a la calor. Pla Calor 2025-2035 inclou una cinquantena de mesures per reduir l’efecte d’illa de calor, millorar el confort tèrmic dels edificis, protegir les persones més vulnerables i millorar els protocols d’emergències, entre altres. El full de ruta s’ha elaborat mitjançant un procés participatiu i amb inspiració d’experiències internacionals. S’emmarca en el Pla Clima, el full de ruta municipal per adaptar la ciutat als efectes de l’emergència climàtica.
L’Ajuntament de Barcelona, a través de la Gerència de l’Arquitecta en Cap, la Fundació BIT Habitat i l’empresa municipal Barcelona d’Infraestructures Municipals (BIMSA), conjuntament amb la Diputació de Barcelona, ha impulsat una nova convocatòria d’innovació urbana per buscar solucions que redueixin l’impacte ambiental derivat de les obres de remodelació de l’espai públic.
Un centenar d’organitzacions i persones de la Xarxa Barcelona + Sostenible s’ha aplegat per celebrar conjuntament aquesta efemèride i fer visibles iniciatives innovadores que els fan una comunitat capdavantera i impulsora de canvis
El Bicing arriba als 100 milions de viatges acumulats des que es va posar en marxa el 2019, i se situa en l’àmbit europeu com el segon sistema públic de bicicletes compartides en nombre total de viatges, per darrere de París, i el primer de les grans ciutats pel que fa a ràtio de viatges per bicicleta i dia.
Un sistema de càmeres acústiques que detecten vehicles sorollosos i una plataforma amb sensors acústics i capacitat predictiva han estat els projectes guanyadors del repte per reduir la contaminació acústica de Barcelona.