“Al Berguedà triem, tria al Berguedà”

El Consell Comarcal promou una campanya perquè el turisme se sumi al sistema de recollida de residus del Berguedà

Font: Consell Comarcal del Berguedà

25/04/2019 - 10:48

Amb el lema “Al Berguedà triem, tria al Berguedà”, la campanya pretén fer arribar al turista que a banda d’escollir la comarca per fer-hi estada, cal que s’adapti al sistema de recollida de residus de la població on residirà, encara que sigui esporàdicament. “Quan vinguis tria!” és la frase que completa la campanya adreçada al visitant, i que l’interpel·la directament perquè col·labori en el sistema propi del municipi on s’instal·larà, animant-lo a sumar-se a aquest gran projecte per millorar el medi ambient.

S’han repartit uns tríptics informatius a ajuntaments i comerços que expliquen com funcionen els diferents sistemes de recollida al Berguedà i com hauria de procedir el turista per no alterar el bon funcionament d’aquest.També hi ha la informació a les xarxes socials i www.triem.cat

Un dels punts destacats de la campanya és la distribució de targetes codificades per al turisme que permeten l’accés temporal a les àrees tancades, on es poden dipositar els residus en els seus corresponents contenidors. Els comerços i establiments de cada municipi poden repartir les targetes per obrir les àrees tancades. El visitant pot adquirir la targeta, pel preu simbòlic d’un euro, que li serà retornat si retorna la targeta i que li permet anar a separar els residus que generi a l’àrea corresponent del municipi. Si es tracta de pisos turístics, el propietari ha d’explicar a l’hoste com s’efectua la recollida en aquella població. 

A banda d’aquest material i de la campanya a diferents mitjans de comunicació, www.triem.cat, facilita tota la informació necessària per poder ajudar al visitant en l’adaptació als diferents sistemes de recollida del Berguedà.

Cal felicitar la població del Berguedà que ha aconseguit adaptar-se al nou sistema de recollida selectiva de residus en un temps molt breu. Tanmateix, cal tenir en compte que aquesta adaptació s’ha produït en un període  en què l’afluència turística no és gaire alta. Des de Setmana Santa fins ben avançada la tardor, és quan estacionalment el Berguedà rep més quantitat de turistes i visitants. És per això que el Consell Comarcal inicia aquesta campanya per conscienciar els visitants que el Berguedà està fent un gran esforç per separar correctament els residus i que ens cal la seva implicació perquè la seva visita no suposi un pas enrere en tot el què s’ha aconseguit.


 

Categories: 

Relacionats

Article

“Guerra al plàstic” és el lema de la campanya de l'Ajuntament per promoure la compra de l'eco-caramel per a les Comparses d'aquest 2020. L'objectiu és conscienciar sobre la nova normativa i promoure l'ús d'aquest caramel embolicat amb un bioplàstic, un únic embolcall que es degrada molt més ràpidament en el medi i que per tant té un menor impacte ambiental. 

Article

 

La primera fase arriba a uns 400 establiments, que disposaran d’una targeta identificativa per abocar grans quantitats als contenidors de recollida selectiva. Els dies 3 i 10 de febrer es faran dues sessions informatives.

Article

El projecte té com a objectiu la implementació del concepte de Punt Verd 2.0, com un espai vertebrador de l’economia circular de la ciutat, un espai de trobada, informació, activitat i intercanvi d’experiències, objectes i materials per fer d’aquest un servei de proximitat i un referent d’educació ambiental. 

Butlletí