TMB compra 23 autobusos articulats d’emissió zero per continuar electrificant la xarxa

Font: TMB

13/02/2020 - 10:30

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha resolt el concurs convocat per subministrar 23 nous autobusos articulats de propulsió 100% elèctrica per continuar la substitució de vehicles dièsel i avançar en la conversió de la línia H16 en la primera de la xarxa que produirà zero emissions. L’import del contracte és de 20,7 milions d’euros, IVA inclòs.

L’adquisició dels 23 vehicles elèctrics forma part de la planificació de TMB per renovar i actualitzar ambientalment la flota d’autobusos urbans de Barcelona i l’àrea metropolitana amb l’entrada de 266 unitats elèctriques, híbrides i de gas natural en el període 2019-2021. L’objectiu és que el 2030 la flota activa de TMB estigui formada només per cotxes elèctrics, híbrids i de gas natural comprimit.

Els nous articulats elèctrics es destinaran a continuar la transformació de la H16 (Pg. Zona Franca - Fòrum / Campus Besòs) en la primera línia de zero emissions de TMB. Per això els dos extrems de la línia compten amb transformadors i carregadors ràpids, que pròximament seran reforçats perquè puguin carregar simultàniament dos autobusos i així s’asseguri l’operativitat i la regularitat del servei.

Actualment la línia H16 és mixta pel que fa a l’energia de propulsió, ja que hi circulen cotxes elèctrics i dièsel equipats amb filtres de partícules i d’òxids de nitrogen.

Solaris i Irizar, els fabricants

Dels 23 autobusos, 14 seran del model New Urbino de Solaris i la resta del tipus Irizar i2e, tots de 18 metres de longitud i equipats amb pantògrafs per a la càrrega de les bateries, ràpida en ruta i lenta a la cotxera. Seran, per tant, molt semblants als 7 articulats elèctrics (4 Irizar i 3 Solaris) que ja estan assignats actualment a la línia H16.

A més de tenir les característiques habituals de confort i equipament de les últimes adquisicions de TMB, aquests 23 autobusos es distingiran per una nova distribució interior, que afavorirà l’accessibilitat a la part del darrere, i perquè l’acordió de l’articulació serà translúcid, per millorar la il·luminació d’aquesta zona de pas. Com a dispositius tecnològics de seguretat, incorporaran el sistema d’ajuda a la conducció mitjançant visió artificial, que analitza l’entorn per reduir la possibilitat d’accidents, i els retrovisors electrònics, que milloren la visibilitat en condicions difícils.

Segons les condicions de l’adjudicació, que està pendent de formalitzar-se en contracte, el lliurament de les 23 unitats per part dels fabricants ha de permetre que entrin en servei a començaments del 2021.


 

Relacionats

Notícia
L’Ajuntament de Barcelona ha presentat un pla per adaptar l’espai públic a la nova mobilitat que s’establirà a la ciutat un cop s’aixequin progressivament les mesures de confinament, adoptades per evitar la propagació del coronavirus
Notícia

Les restriccions preses contra la propagació del coronavirus deixen l'atmosfera més neta en dècades a Barcelona

Notícia

Els desplaçaments a la feina són només el 23% del conjunt però és on més s’utilitza el vehicle privat i, per tant, són els que més contaminen. Els experts en mobilitat que han participat en el debat alerten que és precisament aquest l’àmbit que no es gestiona.

Butlletí