Sant Feliu de Llobregat tindrà dues parades de la línia 3 del metro

Amb aquest perllongament, l'L3 donarà servei a prop de 57.300 viatgers més al dia
25/07/2008 - 00:00

Sant Feliu de Llobregat tindrà dues parades de la línia 3 (L3) del metro a la Rambla de la Marquesa de Castellbell, una de les vies principals del centre de la ciutat. El perllongament de l'L3 abastarà 1,1 quilòmetres de longitud dins de l'àmbit territorial de Sant Feliu i discorrerà en paral·lel a l'actual traçat de la línia de rodalies de Renfe. Així ho ha donat a conèixer la Generalitat, que ha iniciat aquesta setmana el procés d'informació pública del perllongament d'aquesta línia. L'Ajuntament de Sant Feliu ha valorat molt positivament aquest traçat, ja que respon a la demanda feta fa tres anys per l'equip de govern, tot i que el projecte inicial contemplava una única parada.

Segons el consistori, l'arribada del metro a Sant Feliu, una de les aspiracions ciutadanes més reivindicades, culmina les millores en la mobilitat i el transport públic desenvolupats a la ciutat als darrers tres anys, després de l'arribada del Trambaix i la creació de noves línies d'autobús urbà.

Les obres de construcció del perllongament de l'L3, que es preveu que donarà servei a prop de 57.300 viatgers més al dia, tindran un cost total de 1.274 milions d'euros i es preveu que duraran aproximadament tres anys.

Dues parades
La parada Sant Feliu - Consell Comarcal s'ubicarà al començament de la Rambla Marquesa de Castellbell, a la cruïlla d'aquest carrer amb l'avinguda de Montejurra i el carrer de Santiago Rusiñol. Disposarà de dos accessos, situats al carrer de Santiago Rusiñol, al costat del Pavelló Municipal d'Esports, i a l'avinguda de Montejurra, al costat de la parada del Trambaix. L'estació es construirà a 20 metres de profunditat i tindrà andanes laterals de 5 metres d'amplada.

La parada Sant Feliu Centre també estarà ubicada a la Rambla, a l'alçada del Passeig del Comte de Vilardaga i el carrer de Francesc Saez, molt a prop de l'ambulatori. Disposarà de dos accessos, un situat al Passeig del Comte de Vilardaga i un altre a la Plaça de Laujar d'Andarax, una de les places principals del barri de Can Calders. L'estació es construirà a 35 metres de profunditat i tindrà andanes laterals de 5 metres d'amplada, a més d'una cua de maniobres per tal de facilitar els canvis de sentit dels trens, amb dues vies de 200 metres de longitud.

Relacionats

Article

L'Ajuntament de Sant Feliu continua mostrant el seu compromís amb els principis, valors i objectius que promou l'Agenda 2030 de desenvolupament sostenible. En el marc de les accions per fer difusió i generar consciència sobre l'Agenda i els ODS, anualment es duen a terme sessions i tallers de sensibilització adreçades a diferents col·lectius del municipi.  

Notícia

Durant la Setmana Europea de Prevenció de residus les 19 escoles que formen part d'Escoles + sostenibles de Sant Feliu han dut a terme diferents accions simbòliques per visibilitzar aquest projecte.

Article

Un estudi de l’Institut Català de Recerca de l’Aigua (ICRA-CERCA) avalua els beneficis d’omplir les ciutats d’horts urbans.

Butlletí