Recullen 1,1 tones de residus i 11.000 burilles en menys de 2 hores

12/12/2023 - 09:00

Dissabte 18 de novembre, Barcelona va viure una nova jornada de neteja col·laborativa de la mà de la Fundació Kilian Jornet i en el marc del Pla Endreça

L’organització sense ànim de lucre va aconseguir aglutinar una desena d’entitats socials i ambientals que es van encarregar de liderar les accions de recollida en els diversos punts de la jornada “De Muntanya a Mar, el Camí cap a un Medi Ambient Sa”.

La suma d’esforços va permetre la recollida de més de 1,1 tones de residus i més d’ 11.000 burilles en menys de dues hores, marcatge d’un inici significatiu per a la XV Setmana Europea de Prevenció de Residus, coordinada per l’Agència Catalana de Residus. Després de la caracterització de residus de totes les recollides, els resultats van ser els següents:

● Rebuig: 512 kg
● Plàstic: 259 kg
● Voluminós: 202 kg
● Vidre: 74 kg
● Cartró: 70 kg
● Orgànic: 1 kg

El Centre de la Platja, membre de la XEAB, va ser l’escenari de la festa final amb activitats i tallers divulgatius per a tota la família. Hi van participar altres equipaments ambientals de la ciutat com el Castell de Torre Baró i la Casa de l’Aigua.

 


 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

La Sala de Cròniques de l’Ajuntament de Barcelona va acollir, el 25 de novembre, una jornada centrada en la reducció del plàstic d’un sol ús, en el marc de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus.

Acte
15/06/2025 - 09:30
Centre de la Platja de Barcelona
Article

La guia recull consells per a impulsar projectes d’aprofitament alimentari als barris des de la perspectiva comunitària. Es presenten bones pràctiques i consells organitzatius i de seguretat alimentària.

Butlletí