La superilla d'Horta recuperarà 2.800 metres quadrats per al veïnat

Font: InfoBarcelona

18/10/2018 - 11:06

El desplegament de la superilla del nucli antic d'Horta inclou la pacificació dels carrers de Fulton, d'Horta, de Feliu i Codina i de Chapí per corregir la manca d'espai per als vianants, afavorir l'esbarjo i l'estada als carrers, i que l'eix Fulton-Horta-Palafox deixi de ser una drecera per arribar a la ronda de Dalt.

El nucli antic d’Horta blinda la prioritat dels vianants als carrers amb el desplegament del programa superilles, que recuperarà 2.832 metres quadrats d’espai per a l’ús dels veïns i les veïnes amb la pacificació dels carrers de Fulton, d’Horta, de Feliu i Codina i de Chapí.

Fulton i Horta lliures de vehicles de pas
Actualment uns tres mil vehicles creuen el barri d’Horta per anar a la ronda de Dalt. Per evitar-ho i facilitar els desplaçaments a peu, el carrer de Fulton i el carrer d’Horta entre la plaça d’Eivissa i la baixada de la Combinació, seran de plataforma única i velocitat reduïda.

A més s’hi ampliarà el verd amb noves jardineres i es renovarà el mobiliari urbà.

Les obres al carrer de Fulton ja han començat i s’enllestiran al desembre. A partir del gener del 2019 s’executaran els treballs al carrer d’Horta, que s’acabaran al mes de març. Els treballs tenen un cost de 365.000 euros.

Més vida a Feliu i Codina i a Chapí
La pacificació dels carres de Feliu i Codina, entre el carrer de Chapí i el carrer d’Eduard Toda, i el carrer de Chapí, entre el carrer de Feliu i Codina i el carrer del Vent, es concretarà amb la remodelació de les vies de plataforma única i velocitat reduïda, la instal·lació de mobiliari urbà per crear nous espais d’estada i l’ampliació dels escocells per augmentar el verd urbà.

Totes dues intervencions començaran al febrer del 2019 i acabaran al juliol. El pressupost dels treballs és d’1.300.000 euros.

La remodelació dels carrers de Fulton, d’Horta, de Feliu i Codina, i de Chapí inclou la prohibició d’estacionament en els trams pacificats. S’hi habilitaran zones de càrrega i descàrrega per poder fer aturades breus.

Altres actuacions
La superilla del nucli antic d’Horta inclou també la urbanització de voreres passants, com a la cantonada del passeig de Fabra i Puig amb el carrer del Canigó, i l’eliminació d’un sentit de circulació en alguns trams del carrer de Feliu i Codina i de Chapí.

A més, de cara al pròxim mandat es preveuen altres actuacions: es pacificarà el tram del carrer de Chapí entre Rectoria i Feliu i Codina, es crearan espais d’estada al carrer d’Eduard Toda i s’habilitarà un nou espai per a l’estacionament amb prioritat per a busos escolars al solar que hi ha entre l’avinguda de l’Estatut i el passeig de Valldaura.

Impuls al programa Superilles
El programa Superilles avança amb l’objectiu de recuperar els carrers de la ciutat per a l’ús dels veïns i les veïnes amb propostes adaptades a les característiques de cadascun dels espais de la ciutat on s’estableix.

Al Poblenou, on la superilla es va posar en marxa fa dos anys, s’han recuperat 25.000 metres quadrats d’espai veïnal, un 10% destinat a àrees de joc infantils, i s’ha incentivat un 30% el nombre d’activitats econòmiques al carrer.

El pla per desenvolupar la superilla de Sant Antoni està en marxa. De moment, la cruïlla entre els carrers del Comte Borrell i de Tamarit s’ha transformat en una àgora ciutadana pacificada amb 5.000 metres quadrats d’espais de lleure i de trobada, i més verd. Queda pendent la remodelació de 21.000 metres quadrats més.

També avança la superilla de les Corts, on s’ha acabat una de les principals actuacions, la pacificació del carrer de Conxita Supervia.

En aquestes tres se suma ara l’actuació a la superilla d’Horta, i abans que acabi el mandat es presentarà la proposta d’actuació per a la superilla d’Hostafrancs.


 

Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Opinió

Amb motiu del vintè aniversari de la celebració Dia sense cotxes a Catalunya he cregut oportú fer una reflexió sobre el que ha suposat la iniciativa i sobre quins són els reptes de futur als quals ens enfrontem, amb l’autocrítica personal que al meu parer cal fer.

Notícia
Caminar és beneficiós físicament, psicològicament i també per al cervell

Les persones que es desplacen més a peu són les que viuen en barris ben comunicats amb transport públic i amb un nombre major d'habitatges, serveis i instal.lacions. Un ampli estudi mostra com les ciutats poden fomentar els desplaçaments a peu. Coincidint amb la Setmana Europea de la Mobilitat, una recerca feta en set poblacions europees es centra en la mobilitat a peu, una estratègia per augmentar l'activitat física

Notícia

Si el projecte de les “superilles” s’apliqués íntegrament, la ciutat de Barcelona podria evitar cada any 667 morts prematures, la majoria a causa de la disminució dels nivells de contaminació atmosfèrica (NO2). Són algunes de les conclusions d'un estudi de l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), el qual estima que la implementació de les 503 “superilles” previstes inicialment reduiria els nivells anuals de contaminació atmosfèrica un 24%.

Butlletí