La bicicleta reclama el seu espai a la metròpolis

Font: AMB.cat

21/03/2017 - 13:30

L'AMB ha reunit aquest 16 de març més de 100 experts de mobilitat i urbanisme en la jornada "Bicicleta i espai públic". La conferència magistral ha anat a càrrec del canadenc-danès Mikael Colville, expert en mobilitat urbana i fundador de Copennhagenize.

La necessitat d'adequar l'espai públic de la metròpolis per a una convivència pacífica de vianants, ciclistes i cotxes ha estat el motiu de la jornada "Bicicleta i espai públic", que s'ha celebrat avui a la seu de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i que ha reunit més de 100 experts del món de la mobilitat i de l'urbanisme. Al llarg del matí, s'ha debatut sobre la importància de redissenyar les ciutats en favor de l'ús de la bicicleta com un mitjà de transport diari i sostenible.

En aquest sentit, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, ha assegurat que "aquest fenomen és imparable i es tracta d'un compromís per part dels 36 municipis metropolitans en favor de la bicicleta, un mitjà de transport realment útil". Poveda ha recordat als assistents el compromís de l'administració metropolitana amb la lluita contra la contaminació atmosfèrica, on la bici esdevé un factor clau en el canvi d'hàbits.

També ha explicat que "des de l'AMB estem treballant per normalitzar l'ús de la bici a la metròpolis, com n'és un exemple la xarxa ciclable Bicivia", però també ha reconegut que "encara falta molt per fer".

A banda del projecte Bicivia, una xarxa estratègica de 414 quilòmetres i 9 grans eixos ciclables que ha dissenyat l'AMB amb l'objectiu de connectar la metròpolis, des de l'organisme metropolità s'ha recordat el programa de subvencions per als ajuntaments de 2 milions d'euros per construir carrils bici. L'AMB també ha presentat el Blog de la bicicleta. Pedalant pel territori metropolità.

Per la seva banda, Mikael Colville, expert en mobilitat a les ciutats i fundador de Copennhagenize, ha presentat la ponència "Bicycle urbanism by design: design, democracy & the modern city". En aquest context, ha parlat del disseny urbà com "un factor poderós que pot millorar la relació entre vehicles privats, vianants i bicicletes".

Així mateix, el dissenyador ha afirmat que "a la metròpolis de Barcelona encara fa por treure lloc als cotxes en favor de la bicicleta, però l'espai s'ha de redemocratitzar". En aquest aspecte, també ha remarcat que "després de 7.000 anys de democràcia urbana, hem tingut 100 anys de dictadura del transport liderada pels cotxes, i hem de treballar per millorar les ciutats per a les bicicletes".

L'acte ha finalitzat amb una taula rodona sobre la implantació de la bicicleta al món local, en la qual hi han participat diferents representants dels municipis metropolitans. Els tècnics municipals de Sant Cugat del Vallès, del Prat de Llobregat i de Sant Joan Despí han exposat la realitat dels seus propis municipis pel que fa a l'ús de la bici.


 

Categories: 

Relacionats

Article

D’acord amb les dades d’ús dels carrils bici, entre el juny del 2024 i el juny d’enguany l’avinguda Diagonal esdevé el principal eix ciclista de la ciutat, sobretot el tram comprès entre les places de Francesc Macià i de les Glòries. Aquestes dades es recullen mitjançant espires electromagnètiques situades sota el paviment que compten el pas del conjunt de vehicles que circulen pels carrils bici.

Notícia

El Bicing arriba als 100 milions de viatges acumulats des que es va posar en marxa el 2019, i se situa en l’àmbit europeu com el segon sistema públic de bicicletes compartides en nombre total de viatges, per darrere de París, i el primer de les grans ciutats pel que fa a ràtio de viatges per bicicleta i dia.

Notícia

El tram del Bicivia 8 entre el cementiri municipal i Montcada i Reixac ja està finalitzat i obert a la circulació. La consolidació d’AMBici i l’arribada del Bicibox reforcen l’aposta per l’ús quotidià de la bicicleta.

Butlletí