Impuls al reciclatge de vidre entre els establiments de restauració a El Prat

23/06/2017 - 12:19

L’Ajuntament del Prat i Ecovidrio, entitat sense ànim de lucre encarregada de la gestió del reciclatge dels residus d'envasos de vidre a Espanya, han posat en marxa una campanya per impulsar el reciclatge de vidre en el sector hostaler de la ciutat.

La iniciativa comença dimarts 13 de juny amb la realització d'enquestes i entrevistes als establiments d'hostaleria del Prat per conèixer de primera mà quines són les seves necessitats i poder adequar els recursos existents facilitant contenidors petits o bujols per facilitar el trasllat dels residus fins a les illes de contenidors. A més, s’oferirà informació detallada als locals de com reciclar correctament i dels avantatges socials i econòmics del reciclatge de vidre.

Aquesta col·laboració té com a principal objectiu aconseguir un increment de la taxa de reciclatge de vidre a la localitat. El sector de l'hostaleria i la restauració és un dels eixos per incrementar la taxa de reciclatge, ja que en ell es consumeixen prop del 50% dels envasos de vidre d'un sol ús que es produeixen a tot l’Estat.

El reciclatge de vidre al Prat

Segons les últimes dades disponibles de 2016, els ciutadans del Prat van reciclar un total de 832.000 Kg d'envasos de vidre. Això suposa que cada habitant va reciclar una mitjana de 13 kg de vidre durant l'any, és a dir, 50 envasos. Això significa que al Prat es diposita al contenidor verd el 57% del vidre reciclat i, per tant, encara hi ha un 43% de vidre que no es recicla i que es diposita al contenidor gris. 

El Prat disposa d'un total de 210 contenidors de vidre, de manera que hi ha un contenidor per cada 300 habitants.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

El nou model facilita el reciclatge, és més accessible a les persones amb mobilitat reduïda i compta amb sensors itinerants que avisaran el personal de neteja quan estiguin plens

Notícia

Aquest servei de recollida de residus urbans que s'instal·la en diversos punts de la ciutat els diferents dies de la setmana ha esdevingut ineficient i obsolet, ja que actualment altres serveis cobreixen els seus objectius de manera més efectiva i amb un cost inferior. El cas del Prat no és únic i altres ajuntaments i administracions han arribat a la mateixa conclusió.

Notícia

La nova contracta de neteja es posa amb un augment dels serveis i de la seva qualitat. Entre les novetats, destaquen l’augment de serveis tant de neteja com de recollida, la renovació dels 50 vehicles del servei i el canvis dels actuals contenidors.

Butlletí