Com seran les restriccions de trànsit a Barcelona a finals del 2017

12/06/2017 - 22:14

L'Ajuntament de Barcelona ha presentat a la Taula contra la Contaminació de l'Aire el balanç de les mesures que s'han aplicat per lluitar contra la contaminació atmosfèrica.

També ha anunciat la proposta de restriccions a l'ús de vehicles en cas d'episodis de contaminació a la ciutat a partir de l'1 de desembre de 2017.

Es preveuen restriccions de vehicles a partir de l’1 de desembre de 2017 per reduir els nivells de contaminació i situar-los per sota de la recomanació de l'Organització Mundial de la Salut (OMS).

A partir de l’1 de desembre de 2017, quan es declari un episodi, es preveu restringir la circulació dels vehicles més contaminants. Així, el parc mòbil circulant que no tingui l’etiqueta de la Direcció General de Trànsit tindrà prohibida la circulació entre les 7.00 i les 20.00 hores en tot l’àmbit de Barcelona, amb l’excepció de la Zona Franca, Vallvidrera i les Planes.

Els vehicles de persones amb mobilitat reduïda i dels serveis d’emergències, mèdics i funeraris estaran exempts d’aquestes restriccions, mentre que les motos, els camions, els autobusos i les furgonetes amb certificats d’emissió de COEuro 1, Euro 2 o Euro 3 tindran un període de carència en la fase inicial d’aplicació.

Per facilitar l’aplicació de la mesura, a partir del mes de juliol s’habilitarà un sistema automàtic d’avisos que alertarà sobre la posada en marxa i la desactivació dels episodis de contaminació i que es podrà descarregar des del web de Qualitat de l’Aire. Aquest web ja disposa d’una aplicació per facilitar informació sobre l’etiqueta corresponent a cada vehicle segons la matrícula que tingui.

La tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha assegurat que aquestes mesures “són un pas endavant per preparar la ciutat i garantir el dret a la salut de totes les persones”, previ a les mesures estructurals que s’implantaran en el futur.

Paral·lelament, s’està treballant en altres mesures com, per exemple, la restricció a la zona de baixes emissions (àmbit entre rondes) de manera permanent i progressiva als vehicles més contaminants a partir de l’any 2020, o mecanismes per dificultar l’aparcament d’aquests vehicles.


 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Article

La campanya vol sensibilitzar la ciutadania sobre el paper clau del transport públic en la mobilitat del futur, així com posar de relleu que no podem tornar enrere amb una mobilitat de fums i soroll que perjudiqui la nostra salut. També recorda el servei que ofereix la xarxa de transport públic de l’àrea metropolitana i els esforços realitzats per continuar oferint servei i incrementant l’oferta.

Article

Fins ara, aquest títol, creat per l’AMB l’any 2017 per fomentar una mobilitat més sostenible, ha permès desballestar 10.613 cotxes i 1.735 motos sense distintiu ambiental de la DGT, els més contaminants, a canvi de tres anys de transport públic gratuït. L’objectiu d’aquesta targeta és promoure un canvi d’hàbits en la ciutadania cap a una mobilitat més neta per disminuir la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l’aire.

Notícia

Les superilles de Barcelona afecten positivament la salut i el benestar del veïnat i les persones que en fan ús. Així ho conclouen diversos estudis observacionals, quantitatius i qualitatius realitzats, en el marc del projecte “Salut als carrers”, per l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB), que ha analitzat l’impacte en la salut i els seus determinants de les superilles implantades al Poblenou, a Sant Antoni i a Horta.

Butlletí