Barcelona unirà els tramvies i transformarà la Diagonal en un passeig

L'obra tindria un cost aproximat de 90 milions d'euros
Font: El Periódico
09/09/2008 - 00:00

L'ajuntament de Barcelona ha decidit finalment que les dues línies de tramvia que circulen per la part nord i la part sud de la ciutat s'uneixin per la Diagonal. Aprofitant les obres per enllaçar el Trambaix i el Trambesòs, el consistori té previst convertir la principal artèria de Barcelona en un passeig per a la mobilitat pública. Això implicarà reorganitzar la circulació de vehicles privats per l'Eixample. La proposta no es presenta exempta de polèmica, perquè suposaria reduir a la meitat els carrils per al trànsit rodat passant de 8 carrils a 4.

Aquest és el projecte que ha presentat l'alcalde Jordi Hereu en el dia que compleix dos anys de mandat. Hereu ha declarat durant una entrevista al diari El Periódico que encara que les obres es preveuen complicades, els estudis fets per l'Ajuntament veuen compatible pacificar el trànsit a la zona amb la mobilitat general.

L'alcalde Hereu ha afirmat que encara no hi ha data per l'inici de les obres que implicarà "un gran canvi conceptual, de lloc de pas de la mobilitat privada a espai per a la mobilitat pública i la trobada ciutadana. Jordi Hereu ha volgut emmarcar el projecte dins la celebració l'any que ve "del 150 aniversari de la construcció de la xarxa de Cerdà".

Dos opcions de connexió
Pel que fa la forma de dur a terme la conexió entre les dues línies de tramvia, hi ha dues alternatives sobre la taula: col.locar les vies de cada sentit separades als laterals o juntes al centre. L'última és la que té més opcions, encara que en el procés de debat i consens polític i ciutadà es tindran en compte totes dues.

Segons informa El Periódico, si els combois circulen pel centre les voreres tindran 10 metres (ara en fan poc més de tres), i les dues calçades de circulació de tres carrils -una per a autobusos i taxis- estaran separades per la franja del tramvia. Els dos carrils bici podrien estar entre els cotxes i els trens o, més probablement, a les voreres, tot i que aquesta qüestió encara s'ha de decidir.

En el cas de situar les vies als laterals, la proposta inclou dos carrils per a vehicles de serveis als dos costats de l'avinguda, i amb això les voreres tenen set metres. Al centre s'ubicarien els sis carrils per a vehicles, dos d'aquests per a busos, en una configuració similar a l'actual. Les bicicletes passarien entre la vorera i el carril de servei.

El cost aproximat de l'obra, donada la complexitat de la reurbanització i del desviament de serveis, seria d'un 90 milions d'euros, la meitat del que valdrà el túnel Sants-Sagrera de l'AVE.

Més viatgers per al tramvia
L'any passat, les cinc línies (tres cap al Baix Llobregat i dues cap al Barcelonès Nord) van registrar 20,8 milions de viatges. El Trambaix, que en total té 15,6 quilòmetres, és el més utilitzat amb 55.000 validacions diàries. El Trambesòs, que cobreix una distància inferior als 14,5 quilòmetres, comptabilitza 23.000 passatgers cada dia. L'empresa operadora del servei estima que, amb l'enllaç de les dues xarxes a través de la Diagonal, aquesta forma de transport pot arribar a duplicar el passatge.

AdjuntMida
Image icon trambaix.jpg14.44 KB

Relacionats

Notícia

El ple de l'Ajuntament de Reus ha aprovat de manera inicial el passat divendres, 5 de maig el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible, així com sotmetre a exposició pública el document i l'estudi ambiental estratègic.

Butlletí