Barcelona, la ciutat amb més congestió de trànsit d'Espanya

Segons un índex del navegador TomTom

Font: El Dia i Tom Tom

28/06/2019 - 10:37

Els conductors passen a la capital catalana un 29% de temps extra aturats a les carreteres

Barcelona encapçala la llista de les ciutats més congestionades d'Espanya, ja que els conductors passen un 29% de mitjana de temps extra en embussos durant cada viatge, segons el TomTom Traffic Index 2018, un informe que detalla la situació del trànsit a 403 ciutats de 57 països de tot el món.

Després de la ciutat comtal, el segueixen Palma de Mallorca (25%) i Granada (24%), mentre que en quart lloc se situen la capital espanyola, Madrid i Santa Creu de Tenerife, totes dues amb un 22%. Per contra, de les 25 ciutats espanyoles analitzades, la que compta amb menys embussos de trànsit és Cadis (9%), també a nivell mundial en ocupar el penúltim lloc (402 de 403), només sent superada per Greensboro-High Point, als Estats Units.

Segons els resultats de l'informe, la capital de Catalunya ocupa el 118º lloc en el rànquing mundial de les ciutats amb més trànsit, i el 61è lloc en el rànquing europeu. A més, en l'últim any, el trànsit a la ciutat comtal va augmentar un 1%.

L'índex de trànsit TomTom proporciona a controladors, planificadors de ciutats, fabricants d'automòbils i responsables polítics estadístiques imparcials i informació sobre els nivells de congestió a 403 ciutats de 56 països de 6 continents.

El trànsit a Madrid també va presentar un augment de l'1% en l'últim any, deixant la ciutat en el quart lloc del rànquing. La capital d'Espanya ocupa el 228º lloc en el llistat mundial de les ciutats amb més trànsit i el 134º lloc en el rànquing europeu.

A Barcelona, ​​la congestió mitjana diària més alta es va presentar el 31 d'octubre de 2018, dia en què es va incendiar una grua al port de la ciutat després xocar amb un vaixell, provocant un nivell de congestió del 67%. A Madrid, la congestió mitjana diària més alta es va presentar un dia abans, el 30 d'octubre de 2018, dos dies abans de la 'Festa de Tots Sants', el que va ocasionar un nivell de congestió del 46% a la capital.

Durant els dies laborables de 2018, Barcelona va presentar un 60% de trànsit a les hores punta al matí, incrementant en 18 minuts els trajectes de mitja hora. A la tarda, durant les hores punta, el nivell de congestió baixa un 5% (55%), ocasionant l'augment de 17 minuts en els viatges de mateixa durada.

Per la seva banda, durant els dies feiners de 2018, Madrid va presentar un 55% de trànsit a les hores punta al matí, provocant un increment de 17 minuts en els trajectes de mitja hora. Durant les hores punta en el període vespertí, el nivell de congestió cau al 44%, baixant a 13 minuts l'increment de temps en viatges de mateixa durada.

Segons l'anàlisi, la majoria de les ciutats espanyoles van augmentar el seu nivell de congestió que fa a 2017, excepte Alacant, Santander, Vigo, Cartagena i Oviedo (amb els mateixos nivells) i Granada i Sant Sebastià (-1%).

 

Mumbai, la ciutat amb més embussos

A nivell global, Mumbai ocupa el primer lloc del rànquing aquest any. Els conductors a la ciutat índia van passar una mitjana del 65% de temps extra en embussos durant cada viatge el 2018. Li segueixen, respectivament, la capital colombiana, Bogotà (63%); Lima, al Perú (58%); Nova Delhi, també a l'Índia (58%); i la capital russa, Moscou (56%).

Amb Moscou al capdavant a Europa, Istanbul (53%) va arribar en segon lloc. La segueixen Bucarest (48%), Sant Petersburg (47%) i Kíev (46%). Del lloc 6 al 10 se situen, respectivament, Novosibirsk, a Rússia (44%), Atenes (40%), Roma (39%), Varsòvia (39%) i Iekaterinburg, també a Rússia (37%). Ciutats com Brussel·les (37%), Londres (37%) i París (36%) ocupen els llocs 11, 12 i 13, respectivament.

Segons l'informe, la congestió del trànsit ha augmentat globalment durant l'última dècada, i gairebé el 75% de les ciutats que TomTom inclou en el nou informe de l'Traffic Index ha augmentat o bé estabilitzat els seus nivells de congestió entre 2017 i 2018. Al últim any, només 90 ciutats van presentar disminucions considerables de trànsit.


 

Municipis: 

Relacionats

Acte
19/10/2018 - 17:30
Museo de Historia de Barcelona
Article

L’Ajuntament de Barcelona promou aquest procés de participació ciutadana en el marc de l’elaboració de l’ordenança de la Zona de Baixes Emissions que es preveu que entri en vigor al gener de l’any 2020.

Notícia
Una mirada de betevé sobre la mobilitat metropolitana

El preu de l’habitatge, el disseny d’un urbanisme dispers i l’atracció econòmica de Barcelona són elements que condicionen els desplaçaments a la regió metropolitana.  Els efectes, però, ens han dut a una situació límit. La dependència del cotxe, l’absència crònica d’inversions en infraestructures de transport sostenibles i d’alta capacitat, afecten negativament la salut pública i l’entorn. betevé et convida a fer aquest trajecte per conèixer què passa.

Butlletí