El Bicing assoleix els 100 milions de viatges des del 2019

07/08/2025 - 10:00

El Bicing arriba als 100 milions de viatges acumulats des que es va posar en marxa el 2019, i se situa en l’àmbit europeu com el segon sistema públic de bicicletes compartides en nombre total de viatges, per darrere de París, i el primer de les grans ciutats pel que fa a ràtio de viatges per bicicleta i dia.

El servei municipal disposa d’una flota de 8.000 bicicletes, més de 164.000 persones abonades i registra una mitjana d’1,5 milions de viatges mensuals. En concret, cada bicicleta registra, de mitjana, 7,1 viatges diaris i el conjunt de la flota acumula, cada any, més de 47 milions de quilòmetres recorreguts. A més, des que es va posar en marxa, el Bicing té un increment continuat del nombre d’abonats. Només el primer semestre d’aquest any, ja ha crescut en un 7%.


30 noves estacions de Bicing

Amb l’objectiu de millorar la connexió entre barris, atendre les zones de més demanda de la ciutat i expandir el servei als barris de muntanya, s’han posat en marxa, aquest any, 30 noves estacions de Bicing. Aquesta ampliació forma part del desplegament anunciat de 74 noves estacions, que es preveu completar al llarg del 2026.

Per tal d’acostar el servei a més ciutadans i ciutadanes, prop del 30% d’aquestes noves estacions se situen als barris de Sarrià – Sant Gervasi i d’Horta-Guinardó. La resta dels nous punts d’ancoratge s’han ubicat a diferents zones de la ciutat tenint en compte criteris de demanda i accessibilitat.


400 noves bicicletes elèctriques

Els models elèctrics proporcionen més comoditat a l’hora de circular per la ciutat. En concret, 8 de cada 10 desplaçaments es fan amb bicicletes elèctriques. Per aquesta raó, el servei ha incrementat el nombre de bicicletes elèctriques en 400 unitats.

L’ampliació de la flota elèctrica de Bicing executada entre els anys 2024 i 2025 i la instal·lació de 74 noves estacions disposa d’un pressupost de 2.800.000 euros.


 

Municipis: 
Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Acte
05/10/2025 - 07:46
Barcelona
Article

D’acord amb les dades d’ús dels carrils bici, entre el juny del 2024 i el juny d’enguany l’avinguda Diagonal esdevé el principal eix ciclista de la ciutat, sobretot el tram comprès entre les places de Francesc Macià i de les Glòries. Aquestes dades es recullen mitjançant espires electromagnètiques situades sota el paviment que compten el pas del conjunt de vehicles que circulen pels carrils bici.

Notícia

Malgrat la creença popular, no hi ha evidències que indiquin que els carril bici bidireccionals són sistemàticament més perillosos per als ciclistes que els unidireccionals, segons es desprèn d’un estudi realitzat per Samuel Nel·lo, investigador de l’ICTA-UAB on compara la sinistralitat dels dos tipus de carrils a Barcelona.

Butlletí