L’Ajuntament de Manresa prova un model de bus urbà 100% elèctric per valorar-ne l'adquisició

Font: Ajuntament Impulsa

07/01/2021 - 13:13

L’Ajuntament de Manresa està provant un model de bus urbà 100% elèctric amb la voluntat d’estudiar la seva eficiència, autonomia i consum real, tenint en compte l’orografia de la ciutat, i de valorar-ne l'adquisició en el marc de la renovació de la flota de busos que s’està duent a terme.

El bus elèctric està realitzant la prova sense viatgers i seguint els recorreguts de diferents línies del servei per tal de valorar la seva adaptabilitat als diferents itineraris. Està identificat com a “bus en proves”. Es tracta del model ‘Irizar ietram zero emissions’, que disposa d’un motor Siemens de 180kw per a la seva propulsió. Disposa d’un sistema d’emmagatzemament d’energia mitjançant bateries de ió-liti, amb una energia instal·lada de 350 kwh i una potència de càrrega de 100 kw. Per tant, segons el fabricant, es carrega en un temps de 3 hores.

El regidor d’Urbanisme i Mobilitat, David Aaron López Martí, ha explicat que el resultat de les proves servirà per analitzar la viabilitat d’adquirir un d’aquests busos 100% elèctrics. Actualment, Manresa Bus disposa de 18 vehicles, 7 dels quals són híbrids. Dins del pla de renovació de la flota, s’havia projectat comprar dos nous vehicles el 2020 —que havien d’arribar l’any vinent— i un tercer vehicle el 2021. En principi, es preveia que tots ells fossin híbrids, però ara, segons ha explicat el regidor, s’obre la porta a la possibilitat que se’n puguin incorporar d’elèctrics, sobretot perquè els nous models han evolucionat molt des del punt de vista tècnic —pel que fa a la seva autonomia— i també s’han fet més atractius des del punt de vista econòmic.

Amb tot, les proves que s’estan fent aquests dies acabaran de determinar la decisió. Sigui quina sigui, amb els tres nous busos, més del 50% de la flota (10 de 18) estarà integrada per vehicles sostenibles el 2021, en una aposta de l’Ajuntament de Manresa i de Bus Manresa per l’eficàcia, la confortabilitat i la sostenibilitat, així com per la reducció del consum de combustibles fòssils i, per tant, d’emissions contaminants a la ciutat.
 


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

La zona de baixes emissions dibuixa una àrea protegida a la ciutat  en la qual hi haurà restriccions d’accés per als vehicles més contaminants, tot i que l’ordenança preveu un seguit de moratòries, exempcions i autoritzacions puntuals, per tal que la seva aplicació sigui gradual.
 

Com a municipi de més de 50.000 habitants, Manresa està obligada a tenir una ZBE, que en el seu cas abastarà gran part de la ciutat.


La proposta d’ordenança es portarà aquest dijous al Ple per a la seva aprovació inicial.

Notícia

El Ple de l'Ajuntament de Manresa ha aprovat el Pla de Mobilitat Urbana. Entre les principals propostes hi ha la millora del transport públic, la promoció de l’ús de la bicicleta i dels itineraris a peu, l’impuls a les illes de vianants, la millora de la seguretat vial, l’homogeneïtzació de l’aparcament o la transformació de les Carreteres del Pont de Vilomara, de Vic i de Cardona.

Notícia

Des d'ara, en els dies laborables, de dilluns a divendres de 7 a 20 hores, només s'hi pot circular amb un vehicle no contaminant o tramitant una autorització o excepció al registre metropolità.

Butlletí