Un carril per a vianants i bicicletes unirà el nucli urbà de Vilafranca seguint l’avinguda Tarragona fins al límit del terme de Santa Margarida i els Monjos

Font: Ajuntament de Vilafranca del Penedès

13/10/2020 - 13:00

Les obres està previst que s’iniciïn a principis de 2021 i a final d’any estiguin acabades.

L'alcalde de Vilafranca, Pere Regull, acompanyat pels regidors d'Urbanisme, Francisco Romero, i de Promoció Econòmica, Joan Manel Montfort, ha presentat el projecte de carril-bici que farà un recorregut des de la rotonda de la cruïlla de l'avinguda de Tarragona amb l'avinguda del Vendrell, fins a la depuradora d'aigües residuals, al límit del terme municipal amb Santa Margarida i els Monjos. Francisco Romero ha explicat que aquest és un projecte en el que s'hi està treballant des de fa anys i per al qual s'ha aconseguit una bona part de finançament extern a l'Ajuntament. El projecte, amb un pressupost global de 1.640.000€, s'ha dividit en dos trams. El 1r, anomenat 1-3 i amb un pressupost d'1.249.000€, compta amb una subvenció del 73% del pla de polígons de la Diputació de Barcelona. El 2 tram, anomenat 4, té un pressupost de 391.000€ que està finançant amb un 30% pels fons europeus FEDER. 

El primer tram té una longitud d'uns 2 km, abasta des de l'avinguda del Vendrell fins a l'Hotel Air Penedès, i té un termini d'execució d'obres de 10 mesos, mentre que el segon són uns 400m amb un termini de 6 mesos i va des de l'Hotel Air Penedès fins a la depuradora. L'execució dels treballs pot ser simultània en els dos trams. El regidor d'Urbanisme ha explicat que el projecte preveu un carril segregat de la resta del vial i amb paviment diferenciat, el manteniment de l'arbrat existent i enllumenat tipus led. El projecte contempla superar amb seguretat les dues vies d'altes capacitats existents, la variant de la N-340 i l'Autopista AP7. “En el primer cas s'aprofitarà el túnel existent al c/ Calafell i el segon cas es farà un túnel soterrat a la rotonda de sortida de l'autopista a l'alçada de la depuradora. També es preveu la creació d'una àrea de descans”, ha detallat Romero, que ha anunciat que l'Ajuntament dels Monjos també té en marxa el projecte per unir aquest carril-bici fins al seu nucli urbà a partir del seu terme municipal. 

El regidor de Promoció Econòmica, Joan Manel Montfort, ha destacat la transversalitat del projecte, que vincula urbanisme, medi ambient, mobilitat i promoció econòmica i l'aposta per la mobilitat sostenible que suposa “crear una connexió segura per a vianants i bicicletes des del nucli urbà fins al Centre Àgora passant per 5 polígons industrials, 4 de Vilafranca i un d'Olèrdola, amb un volum d'unes 200 empreses i uns 2.000 treballadors”. Montfort ha afirmat que només que un 10% dels 4.000 desplaçament que hi ha cap aquests polígons entre Vilafranca i els Monjos fossin en bicicleta, s'evitaria emetre 30 tones de C02 a l'atmosfera cada any. El regidor també n'ha ressaltat la millora de l'accessibilitat que suposarà el projecte per a les empreses amb façana a l'avinguda de Tarragona, allargant el teixit comercial de la ciutat.

Àmplia xarxa de carrils-bici
Al seu torn, l'alcalde Pere Regull també ha destacat del projecte l'aposta per la mobilitat sostenible que “evitarà haver d'agafar el cotxe a molts treballadors” i per la modernització dels polígons industrials, que és fonamental “per lluitar contra la marxa d'empreses que estem vivint”. L'alcalde també ha incidit en el canvi d'imatge que suposarà per a una de les entrades a Vilafranca. “Serà un espai humanitzat i amb vida i una millora visual evident”, ha comentat.
Pere Regull ha ressaltat, finalment, la xarxa de carrils-bici i d'itineraris per a vianants dels quals ja es pot gaudir a Vilafranca com el que va cap a Moja o el camí del Vi i que serà ampliada en els propers anys amb els que estan previstos fins a les poblacions veïnes dels Monjos i de les Cabanyes.


 

Categories: 

Relacionats

Article

Els projectes aportaran possibilitats pioneres a la metròpolis de Barcelona en mobilitat sostenible, com ara l'oferta de bicicletes de càrrega, l'impuls de centres logístics d'últim quilòmetre, l'electrificació de línies de bus o la millora del servei de bus a demanda. Han estat seleccionats per l'EIT Urban Mobility, un referent a Europa que impulsa projectes que plantegin nous models de mobilitat sostenible i facin ciutats més amables i amb menys vehicles privats. És el segon any consecutiu que projectes presentats per l'AMB són escollits per l'EIT Urban Mobility i reben finançament per fer-los realitat

Article

A partir del passat dimarts la velocitat està limitada a 30 km/h en la major part de vies de la ciutat. La mesura s’emmarca en el Pacte per la Mobilitat, el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible i l’estratègia Mataró pel Clima, i dona compliment a la modificació del Reglament General de Circulació de la Direcció General de Trànsit, tot plegat per aconseguir una ciutat més segura i amb menys contaminació atmosfèrica i acústica.

Article

El Barcelona Green Deal és l’agenda urbana i econòmica per fer, en els propers deu anys, una ciutat més competitiva, sostenible i equitativa, adaptada a reptes com les transicions ecològica i digital, que s’han vist accelerats per la pandèmia. El nou full de ruta consta de 38 mesures, entre les quals s’inclouen transformacions urbanes per revitalitzar o crear noves zones estratègiques d’activitat econòmica. Quines són?

Butlletí