Barcelona encara la tardor amb més restriccions als cotxes

Font: Betevé

22/09/2020 - 10:00

Barcelona es prepara per encarar una tardor amb noves restriccions per al cotxe. L’Ajuntament ha tret a concurs les obres per ampliar algunes voreres del centre i construir un carril bici de cap a cap de la ciutat. Els treballs implicaran reduir el nombre de carrils per al trànsit privat en vies com Aragó, Pelai o la ronda de la Universitat.

Què es farà aquesta tardor?

  • Xamfrans amb herba i un arbre a Rocafort: Tal com ja passa al xamfrà amb Consell de Cent, tres xamfrans més de Rocafort sumaran un parterre amb herba i un arbre (que seran arbres de l’amor): s’executaran a les cantonades amb València, Aragó i Diputació. Els parterres s’instal·laran a l’espai pintat amb pintura blava i no suposaran una afectació addicional per al trànsit.

  • Voreres més amples a la ronda de la Universitat: Mitjançant la pintura (el que es coneix com a actuació tàctica), l’Ajuntament ampliarà gairebé tres metres les voreres de cada costat de la ronda. Això traurà dos dels quatre carrils per als cotxes i mantindrà els dos carrils bus i les parades, que mantenen els veïns en peu de guerra.

  • Voreres més amples a Pelai: De la mateixa manera que la ronda de la Universitat, el carrer de Pelai eixamplarà la vorera mar en 3,9 metres. En funció del tram, es deixarà un carril per als cotxes (Universitat-Balmes) o se’n deixaran dos (Balmes-Rambla). Actualment Pelai està en obres per uns treballs a l’estació dels FGC.

Carrers oberts els caps de setmana

En paral·lel als treballs per ampliar voreres, l’Ajuntament també reprendrà el projecte per tallar al trànsit algunes vies principals de la ciutat durant els caps de setmana. Abans de la pandèmia i durant el desconfinament, Barcelona va optar per destinar als vianants tot l’espai públic de la via Laietana, l’eix Sants – Creu Coberta i el passeig de Sant Joan, entre d’altres.

Aquesta mesura es reprendrà a partir del primer cap de setmana d’octubre i prohibirà completament el pas dels cotxes, mentre estiguin els carrers oberts als vianants.

La ZBE, a punt per començar a multar

El que també començarà aquesta tardor és el règim sancionador de la zona de baixes emissions: a partir del 15 de setembre, les càmeres de la ZBE de Barcelona imposaran les primeres multes als cotxes més contaminants (els que no tinguin etiqueta ambiental de la DGT).

La intenció inicial de l’Ajuntament era començar a sancionar els cotxes sense etiqueta l’1 d’abril del 2020, però la pandèmia va aturar-ne els plans. Les multes de la ZBE de Barcelona oscil·laran entre els 100 i els 999 € (turismes, motos i ciclomotors), en funció de si hi ha decretat un episodi de contaminació o no.


Categories: 

Relacionats

Notícia

La comanda que s'acaba d'adjudicar, per valor de 6,4 milions d'euros, és una aposta estratègica de TMB per la que pot ser la principal energia neta del futur

Entrevista

Manel Ferri és expert en mobilitat i president en funcions de l'Associació per la Promoció del Transport Públic. És, sens dubte, una de les veus amb més criteri de l'Estat per analitzar els reptes i actuacions a favor de la transició cap a una mobilitat sostenible. Amb ell, analitzem avui quina aprenentatges ha portat la COVID-19 en referència a la mobilitat urbana, però també les mesures concretes que s'estan duent a terme al territori, i el full de ruta que s'hauria de posar en marxa per arribar a una mobilitat deslligada dels combustibles fòssils i enfocada a la salut i el benestar de les persones.

Entrevista

Pere Torras és Director General de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) a l'Àrea de Barcelona. Analitzem amb ell el recentment aprovat Pla Director de Mobilitat 2020-2025 del Sistema Integrat de Mobilitat Metropolitana de Barcelona.

Butlletí