Experts en mobilitat reclamen regular els desplaçaments de casa a la feina per reduir l’ús del vehicle privat

Font: terrassadigital.cat

03/03/2020 - 12:32

Els desplaçaments a la feina són només el 23% del conjunt però és on més s’utilitza el vehicle privat i, per tant, són els que més contaminen. Els experts en mobilitat que han participat en el debat alerten que és precisament aquest l’àmbit que no es gestiona.

Com ajuda la tecnologia per anar de casa a la feina? Quines eines poden ajudar a gestionar aquests desplaçaments? Quins canvis calen en la regulació?

El Pla Estratègic Metropolità de Barcelona (PEMB) ha organitzat a Terrassa un debat sobre la mobilitat del futur. L’activitat s’emmarca dins dels actes de la Mobile Week Barcelona 2020, que normalment coincideix amb el Mobile World Congress.

Els desplaçaments a la feina són només el 23% del conjunt però és on més s’utilitza el vehicle privat i, per tant, són els que més contaminen. Els experts en mobilitat que han participat en el debat alerten que és precisament aquest l’àmbit que no es gestiona.

Segons Ferri, si no s’entén aquest fet, no es poden completar les estratègies climàtiques de reducció de la contaminació, qualitat de l’aire i, sobretot, accidentalitat. De fet, els accidents de trànsit en els desplaçaments de casa a la feina són gairebé la primera causa de mort per accident laboral a Catalunya i Espanya.


 

Relacionats

Entrevista

Helena Vilardell és mestra, vicepresidenta d’Osona amb bici, i impulsora de Canvis en Cadena. Des d’aquesta última entitat ha contribuït a promoure el bicibús, una iniciativa de mobilitat sostenible i inclusiva adreçada al món escolar. En aquesta entrevista explica els beneficis d’aquesta fórmula de transport i aclareix algunes qüestions relatives a la seva implementació.

Notícia

El Bicibús és una iniciativa que fa temps que es duu a terme als països baixos i a d’altres localitats, i que pretén que nens i nens realitzin el trajecte cap a l’escola en bicicleta, en grup i de manera segura. Aquesta modalitat de transport escolar està organitzada i coordinada per les famílies amb la participació del centre escolar i el suport municipal, teixint així comunitat educativa i amb els infants com a principals protagonistes.

Article

El projecte EdiCitNet, finançat per la Unió Europea i amb una durada prevista de 5 anys, va néixer amb l'objectiu de demostrar que la implementació d'infraestructures verdes no ornamentals pot augmentar la producció sostenible d'aliments a nivell local, així com regenerar espais urbans apostant per una millora de la inclusió social.  Sant Feliu és l'únic municipi participant de l'estat espanyol.

Butlletí