L’Eixample pacificarà els entorns de totes les escoles del districte

Font: Betevé

10/01/2020 - 10:30
Segons dades de la plataforma Eixample Respira, 227 de les 750 escoles de Barcelona superen, en horari escolar, els nivells de contaminació recomanats de mitjana anual (40 µg/m3). Són el 30 % dels centres educatius de la ciutat i  el 92 % en el cas del districte de l’Eixample. Per pal·liar els efectes, el districte ha impulsat diverses mesures, entre les quals, la pacificació dels entorns de tots els centres escolars.

Segons dades de la plataforma Eixample Respira, 227 de les 750 escoles de Barcelona superen, en horari escolar, els nivells de contaminació recomanats de mitjana anual (40 µg/m3). Són el 30 % dels centres educatius de la ciutat i  el 92 % en el cas del districte de l’Eixample. Per pal·liar els efectes, el districte ha impulsat diverses mesures, entre les quals, la pacificació dels entorns de tots els centres escolars.

 

Mala qualitat de l’aire a causa del trànsit

L’Escola els Llorers és un dels centres escolars de l’Eixample que pateixen la intensitat del trànsit del carrer d’Aragó, una de les vies que travessen la ciutat i per la qual passen gran quantitat de vehicles en horari lectiu. Això provoca una contaminació important. “Hi ha molta contaminació acústica, els patis que donen mes a prop dels carrers se sent molt de soroll”, explica Xavier Gellida, tutor de 5è primària de l’Escola els Llorers, “i després, és clar, que els nivells de CO2 seran més grans, suposo que a l’hora de fer educació física,  això també repercutirà en els nens”.

Decidit a pal·liar-ne els efectes, a banda de combatre els nivells de contaminació a la ciutat amb actuacions com la zona de baixes emissions zero, la limitació de velocitat o els talls tàctics; el districte farà entorns escolars pacificats a tot l’Eixample.

 

Pacificar els accessos a les escoles, una prioritat

La intenció és pacificar entre quatre i sis escoles per curs. Jordi Martí, regidor Eixample, diu que “les escoles ens han de preocupar especialment, tant per motius de salut com per motius de seguretat, i per tant estem treballant en la pacificació de tots els centres escolars”.

A l’inici de curs 2020-2021 ja hi haurà sis escoles més pacificades: Escola Xirinachs, Marillac, Carlit, 9 graons, Escolàpies Llúria i Col·legi Sagrat Cor. Entre els criteris s’afegeix a partir d’ara el nivell d’afectació del trànsit. Les pacificacions van començar com un projecte pilot el 2017 i ja hi ha més d’una quinzena de centres on s’ha actuat.

 

No es faran tots de cop

Escolàpies Llúria és una de les sis escoles que tindrà l’entrada pacificada a l’inici de curs vinent. D’altres, com l’Escola Vedruna Immaculada que ja fa deu anys que ho demana, hauran de seguir esperant. Les famílies del centre remarquen que és necessari tenir un mínim espai per esbargir-se a la sortida i apunten que l’administració ha de tenir en compte que per València i Mallorca hi circulen molts autobusos. Creuen que en el seu cas, tot el barri ho agrairia, no només l’escola.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

El Consell d’Administració de l’Autoritat del Transport Metropolità de l’àrea de Barcelona ha aprovat per unanimita la suspensió temporal del pagament de les tarifes del transport públic fins el proper 9 d’abril. És un acte de reconeixement a la tasca de les persones dedicades a serveis essencials i que estan autoritzades a desplaçar-se.

Entrevista

Què passaria si planificàrem les nostres ciutats pensant en la salut, en la seguretat dels nens i ancians, en l’autonomia i el contacte amb la natura? És el que somia, i pel que treballa Carolyn Daher, coordinadora de la Iniciativa de Planificació Urbana, Medi Ambient i Salut d’ISGlobal. Sostenible va parlar amb ella arrel del 1er Congrés de Qualitat de l’Aire celebrat a Sabadell.

Notícia

Els desplaçaments a la feina són només el 23% del conjunt però és on més s’utilitza el vehicle privat i, per tant, són els que més contaminen. Els experts en mobilitat que han participat en el debat alerten que és precisament aquest l’àmbit que no es gestiona.

Butlletí