Vallromanes i Vilanova del Vallès posen fil a l’agulla per unir els dos municipis amb un carril bici i de vianants

14/11/2019 - 07:55

Els dos governs locals han acordat signar un conveni per dur a terme conjuntament la redacció del projecte i la seva execució, que partirà de Vallromanes i finalitzarà al Pavelló de Vilanova del Vallès, passant per l’institut d’aquest municipi. La previsió dels dos consistoris és que la redacció se’n faci el 2020.

L’equip de Govern de Vallromanes i el de Vilanova del Vallès s’han reunit, el passat 8 d’octubre, a Vallromanes per tractar diferents temes que afecten els dos municipis i crear sinergies de treball en diferents àmbits per millorar la resposta a les necessitats dels seus vilatans. Entre les qüestions, s’ha abordat la creació d’un carril bici i de vianants, proposta recollida al programa de l’executiu vallromaní per al mandat 2019-2023.

Els dos governs locals han acordat signar un conveni per dur a terme conjuntament la redacció del projecte i la seva execució, que partirà de Vallromanes i finalitzarà al Pavelló de Vilanova del Vallès, passant per l’institut d’aquest municipi. La previsió dels dos consistoris és que la redacció se’n faci el 2020.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

S’han iniciat les obres per convertir el passeig de Valldoreix en el primer ‘carrer bici’ de Sant Cugat. Aquest vial, de connexió directa entre el centre de la ciutat i el nucli de Valldoreix, passarà a prioritzar la circulació de bicicletes i vehicles de mobilitat personal (VMP) en tots dos sentits. Els cotxes que hi circulin, només permesa direcció Valldoreix, hauran de cedir el pas a bicis i patinets.

Article

L’Ajuntament de Mollet del Vallès ha presentat el MolletBici, un mòdul d’aparcament per a bicicletes tancat, públic i gratuït amb capacitat per a 20 bicicletes situat al costat de l’estació de Renfe de Mollet – Sant Fost. L’aparcament, que estarà operatiu tots els dies de l’any i estarà vinculat als horaris de Rodalies, es tracta d’un espai tancat al qual només s’hi podrà accedir identificant-se mitjançant una APP i disposarà d’una càmera de videovigilància per garantir la seguretat. El servei és una aposta més per fomentar la intermodalitat entre la bicicleta i el tren i així facilitar i potenciar els trajectes sostenibles.

Article

La xarxa pedalable de la ciutat creixerà amb la creació de 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta. En total, la infraestructura tindrà 272 carrils, més de 1.000 si hi sumem els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns pacificats com les superilles.

Butlletí