L'AMB anuncia l'arribada de més d'un centenar de nous autobusos metropolitans de baixes i nul·les emissions

Font: AMB

11/02/2019 - 10:39

Aquestes vehicles, híbrids i elèctrics, s'incorporaran progressivament a la flota metropolitana durant aquest primer trimestre del 2019. Aquesta adquisició per part de l'AMB s'emmarca en l'estratègia metropolitana de millora de la qualitat de l'aire, que preveu la renovació de la flota de transport públic de superfície amb la incorporació de vehicles més sostenibles. Els autobusos híbrids aconsegueixen al voltant d'un 25% menys de consum energètic i menors emissions contaminants, mentre que els elèctrics són de zero emissions.

El passat 14 de gener del 2019, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, va anunciar l'arribada de 128 nous autobusos de baixes i nul·les emissions, que s'incorporaran progressivament durant aquest primer trimestre del 2019 a la flota d'autobusos metropolitans.

D'aquests 128 vehicles, adquirits per l'AMB durant l'any 2018, 103 són híbrids (dièsel i elèctric) i 25 són 100% elèctrics. Concretament, dels híbrids, hi ha 8 midis (10 metres de longitud), 52 d'estàndards (12 metres) i 43 d'articulats (18 metres). Aquests darrers donaran servei a línies de gran demanda, ja que tenen la capacitat d'acollir un 30% de passatgers més que un autobús estàndard. Els autobusos elèctrics són tots estàndard amb càrrega a les cotxeres.

Els autobusos híbrids aconsegueixen al voltant d'un 25% menys de consum energètic i menors emissions contaminants, mentre que els elèctrics són de zero emissions.

"Aquests vehicles s'incorporaran progressivament durant els primers mesos de l'any a la flota del bus metropolità, per cobrir tant serveis de bus d'altes prestacions (AMB Exprés i AMB Metrobús), com la resta de la xarxa convencional (línies urbanes i metropolitanes), així com al servei de Nitbus", ha explicat Poveda. Els busos elèctrics aniran destinats principalment al servei nocturn.



Aquesta adquisició per part de l'AMB s'emmarca en l'estratègia metropolitana de millora de la qualitat de l'aire, que preveu la renovació de la flota de transport públic de superfície amb la incorporació de vehicles més sostenibles. "Tots hem de sumar-nos al canvi d'hàbits per aconseguir un aire més net i, com a administració que lidera el gir cap a una mobilitat més sostenible, la renovació de la flota és un element clau", ha exposat Poveda.

Campanya informativa "Soc nou. Quan m'utilitzes, canvies d'aires"
Paral·lelament, per comunicar als usuaris i a la ciutadania en general aquestes incorporacions d'autobusos nous i sostenibles i per convidar a utilitzar-los, des de l'AMB s'impulsa una campanya informativa, amb vinils a l'exterior d'aquests busos nous. El missatge "Soc nou i sostenible. Quan m'agafes, canvies d'aires", va alineat amb el lema "Canviar d'hàbits és tan necessari com l'aire que respirem".

Relacionats

Reportatge

Aquest reportatge és un resum de les principals aportacions de la Conferència Internacional de l’Aliança del Clima 2018, organitzada per Aliança del clima associació municipalista mundial contra el canvi climàtic, juntament amb la Diputació de Barcelona i la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, i la col·laboració del Pacte dels Alcaldes per al clima i l’energia. La conferència es va celebrar al Recinte Modernista de Sant Pau de Barcelona del 1 al 3 d'octubre del 2018 i hi van participar més de 200 representants d’entitats municipalistes de l’Aliança del Clima implicades en la lluita contra el canvi climàtic

Notícia

L’Hospitalet ha posat en marxa un servei de motos elèctriques compartides per als desplaçaments per la ciutat, a través del servei que ofereix la companyia ACCIONA. El servei permetrà a l’usuari circular i interrompre el trajecte, durant un màxim de 6 hores, a qualsevol punt de la ciutat. L’energia amb la que es recarreguen les bateries de las motos i els vehicles elèctrics de substitució de bateries, tenen els certificats d’energia d’origen renovable.

Notícia

Madrid ha restringit el trànsit privat en una àrea de 472 hectàrees, semblant al districte de Ciutat Vella de Barcelona. Només hi poden accedir els veïns, el transport públic i els vehicles que tinguin etiqueta ambiental i vagin a un aparcament d'ús públic. Segons l'Ajuntament Madrid Central permetrà reduir un 40% les emissions contaminants, ja que es calcula que s'eliminarà el 33% dels 230.000 desplaçaments diaris que es feien fins ara a l'àrea compresa a Madrid Central.

Butlletí