Prop de 5.000 persones ja han accedit al Parc Natural del Montseny amb transport públic

Font: Mon Planeta

25/01/2019 - 11:03

Les tres línies de transport públic a Fontmartina i Santa Fe, des de Sant Celoni i Mosqueroles, han tingut una utilització mitjana diària de 157 passatgers

Un total de 4.595 usuaris han utilitzat les noves línies d’autobús per accedir al Parc Natural – Reserva de la Biosfera del Montseny des de la seva posada en servei el 12 d’octubre passat fins a 31 de desembre de 2018. En aquests dos mesos i mig de servei, les tres línies de transport públic que donen accés a punts centrals del Parc, com són Fontmartina i Santa Fe, des de Sant Celoni i Mosqueroles, han tingut una utilització mitjana diària de 157 passatgers. En total han estat 29 els dies que hi ha hagut aquest servei de transport públic, concentrats en caps de setmana i festius. El mes d’octubre, amb set dies de servei, hi ha hagut una mitjana diària de 230 usuaris, amb un total de 1.607 persones que han fet ús del servei de bus en un sentit o altre. El mes de novembre, amb 10 dies de servei, hi va haver una mitjana diària de 116 usuaris, amb un total de 2.162 viatgers, i el desembre, amb 12 dies de servei, van fer-ne ús un total de 826 viatgers amb una mitjana de 65 usuaris per dia.

Per línies, la més utilitzada és la que va del punt d’informació de Mosqueroles, a l’entrada del Parc, fins a Santa Fe, que ha estat utilitzada per 2.853 persones. Per la seva banda, la línia de Mosquerola fins a la zona de lleure de Fontmartina i que s’utilitza per arribar fins al turó de l’Home, ha estat utilitzada per 657 persones. La tercera línia, que surt de l’estació de Renfe de Sant Celoni fins a la zona d’aparcament i punt d’informació del Parc, a Mosqueroles, ha estat utilitzat per un total de 1.410 persones, amb una mitjana de 49 persones al dia. Com a dada significativa, és important ressaltar que en aquest període, un total de 341 persones han utilitzat el bitllet combinat de Renfe Tren + Bus Parc des de diferents punts de l’àmbit metropolità.

El servei de bus al Parc Natural del Montseny està gestionat per l’empresa Sagalés, concessionària de la línia, amb cinc expedicions diàries d’anada i tornada des de Sant Celoni a Mosqueroles, Fontmartina i Santa Fe, que s’amplien fins a nou serveis diaris els caps de setmana i festius de tardor, que és l’època de més afluència de visitants al Parc. El primer autobús surt de l’estació de Renfe de Sant Celoni a les 8.10 h del matí i el darrer de tornada surt de Santa Fe i Fontmartina a les 17.25 h. A l’estiu, la darrera sortida des dels dos punts del Parc s’amplia fins a les 19 h.

Els bitllets senzills tenen un preu de 2,20 euros. El bitllet combinat tren-bus per tal que els visitants puguin arribar a Sant Celoni amb el tren de rodalies de Renfe i allà agafar el servei de bus fins al parc, té un preu per anada i tornada de 10,80 euros des de Barcelona, de 8,50 euros des de qualsevol estació del tram Granollers Centre – Maçanet-Massanes, i de 13,30 euros des de qualsevol estació del tram Girona – Sils.


 

Categories: 

Relacionats

Opinió

La carretera també és paisatge. I ho és perquè al segle XXI, el paisatge no és cap arcàdia, sinó qualsevol part del territori tal i com la percep la població, el caràcter del qual és el resultat de l’acció i la interacció de factors naturals i/o humans.

Article

La nova Llei de Canvi Climàtic i Transició Energètica té per objectiu global arribar a la naturalitat climàtica el 2050 amb una energia 100 % elèctrica. Què implica l’entrada en vigor d’aquest text? Ho desgranem a continuació.

Notícia

La Via Verda del Vallès abasta un total de 17 km, que van des del peu de La Mola fins a les portes del parc de Collserola, en un espai del qual també forma part l'Anella Verda. Aplega al seu pas els terrenys agroforestals que hi ha entre els sistemes urbans del riu Ripoll-Besos i de la Riera de Rubí- Llobregat; les planes que hi ha entre Sabadell i Terrassa; la Serra de Galliners, entre Rubí i Sant Quirze del Vallès; i també les que hi ha entre Cerdanyola i Sant Cugat.

Butlletí