El Síndic de Greuges proposa tancar l'accés al centre de Barcelona als cotxes

Font: Tot Barcelona

10/01/2019 - 19:26

El Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, ha proposat tancar l'accés al centre la ciutat als cotxes, així com fer restriccions temporals de circulació o aplicar una taxa diària pels vehicles a dins de la ciutat, com ja fan Londres, Oslo, Milà i més recentment Madrid. Són algunes de les propostes que ha presentat aquest migdia perquè Barcelona redueixi la contaminació i potencïi els transport públic.

Especialment al voltant del transport públic, el Síndic ha emfatitzat la necessitat de millorar la xarxa de connexions entre els municipis que envolten la ciutat i el centre barceloní. Per a Ribó, tot i les polítiques encapçalades per l'administració, com les zones de baixes emissions, encara hi ha molt marge de millora. En referència aquests punts de relentiment de la marxa, el Síndic de Greuges ha comunicat que li han arribat nombroses queixes però que cal entendre que no hi ha "cap voluntat" de perjudicar la circulació, segons recull l'ACN.

Ciutadania de Madrid defensant la restricció de trànsit al centre

Pel que fa a una valoració general de la contaminació a Barcelona, Ribó ha assegurat que la capital catalana compleix els límits legals d'Europa però queda molt lluny dels mínims de seguretat fixats per l'Organització Mundial de la Salut (OMS).


 

Categories: 

Relacionats

Article

La campanya vol sensibilitzar la ciutadania sobre el paper clau del transport públic en la mobilitat del futur, així com posar de relleu que no podem tornar enrere amb una mobilitat de fums i soroll que perjudiqui la nostra salut. També recorda el servei que ofereix la xarxa de transport públic de l’àrea metropolitana i els esforços realitzats per continuar oferint servei i incrementant l’oferta.

Article

Fins ara, aquest títol, creat per l’AMB l’any 2017 per fomentar una mobilitat més sostenible, ha permès desballestar 10.613 cotxes i 1.735 motos sense distintiu ambiental de la DGT, els més contaminants, a canvi de tres anys de transport públic gratuït. L’objectiu d’aquesta targeta és promoure un canvi d’hàbits en la ciutadania cap a una mobilitat més neta per disminuir la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l’aire.

Notícia

Les superilles de Barcelona afecten positivament la salut i el benestar del veïnat i les persones que en fan ús. Així ho conclouen diversos estudis observacionals, quantitatius i qualitatius realitzats, en el marc del projecte “Salut als carrers”, per l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB), que ha analitzat l’impacte en la salut i els seus determinants de les superilles implantades al Poblenou, a Sant Antoni i a Horta.

Butlletí