El Síndic de Greuges proposa tancar l'accés al centre de Barcelona als cotxes

Font: Tot Barcelona

10/01/2019 - 19:26

El Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, ha proposat tancar l'accés al centre la ciutat als cotxes, així com fer restriccions temporals de circulació o aplicar una taxa diària pels vehicles a dins de la ciutat, com ja fan Londres, Oslo, Milà i més recentment Madrid. Són algunes de les propostes que ha presentat aquest migdia perquè Barcelona redueixi la contaminació i potencïi els transport públic.

Especialment al voltant del transport públic, el Síndic ha emfatitzat la necessitat de millorar la xarxa de connexions entre els municipis que envolten la ciutat i el centre barceloní. Per a Ribó, tot i les polítiques encapçalades per l'administració, com les zones de baixes emissions, encara hi ha molt marge de millora. En referència aquests punts de relentiment de la marxa, el Síndic de Greuges ha comunicat que li han arribat nombroses queixes però que cal entendre que no hi ha "cap voluntat" de perjudicar la circulació, segons recull l'ACN.

Ciutadania de Madrid defensant la restricció de trànsit al centre

Pel que fa a una valoració general de la contaminació a Barcelona, Ribó ha assegurat que la capital catalana compleix els límits legals d'Europa però queda molt lluny dels mínims de seguretat fixats per l'Organització Mundial de la Salut (OMS).


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

La reforma de la via Laietana n’ampliarà les voreres, tindrà espai per a la bicicleta, dos carrils de baixada (un per a busos i taxis) i un altre en sentit pujada limitat a 30 km/h per a busos, taxis i vehicles d’accés local. Així, aquest carrer passarà a ser de circulació general en sentit mar, ja que redueix els carrils de pujada fins a un. Aquest és el resultat del procés participatiu engegat amb veïns, comerciants i entitats per fer una via més habitable.

Article

L’informe anual “La salut a Barcelona” aporta per primera vegada, dades de la mortalitat atribuïble a la mala qualitat de l’aire. Entre el 2010 i el 2017, la contaminació ha causat la mort a 422 persones de mitjana cada any. D'altra banda, les dades de l’estudi constaten una reducció de les desigualtats de salut entre els barris de la ciutat i un augment de l’esperança de vida.

Butlletí