El Síndic de Greuges proposa tancar l'accés al centre de Barcelona als cotxes

Font: Tot Barcelona

10/01/2019 - 19:26

El Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, ha proposat tancar l'accés al centre la ciutat als cotxes, així com fer restriccions temporals de circulació o aplicar una taxa diària pels vehicles a dins de la ciutat, com ja fan Londres, Oslo, Milà i més recentment Madrid. Són algunes de les propostes que ha presentat aquest migdia perquè Barcelona redueixi la contaminació i potencïi els transport públic.

Especialment al voltant del transport públic, el Síndic ha emfatitzat la necessitat de millorar la xarxa de connexions entre els municipis que envolten la ciutat i el centre barceloní. Per a Ribó, tot i les polítiques encapçalades per l'administració, com les zones de baixes emissions, encara hi ha molt marge de millora. En referència aquests punts de relentiment de la marxa, el Síndic de Greuges ha comunicat que li han arribat nombroses queixes però que cal entendre que no hi ha "cap voluntat" de perjudicar la circulació, segons recull l'ACN.

Ciutadania de Madrid defensant la restricció de trànsit al centre

Pel que fa a una valoració general de la contaminació a Barcelona, Ribó ha assegurat que la capital catalana compleix els límits legals d'Europa però queda molt lluny dels mínims de seguretat fixats per l'Organització Mundial de la Salut (OMS).


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Barcelona ja és una ‘ciutat que inspira’: la capital catalana s’uneix al projecte de la farmacèutica AstraZeneca per conscienciar sobre la importància de la qualitat de l’aire a les ciutats

Notícia

El Ple de l'Ajuntament de Barcelona ha donat llum verda a la modificació de l’ordenança municipal que regula la ZBE per donar cobertura als sectors de població amb rendes més baixes. A més, s’amplia el nombre d’autoritzacions per a l’ús ocasional dels vehicles i per als professionals amb una edat propera a la jubilació que utilitzen el vehicle per treballar.

Notícia

Des de l’any 2015 les mesures que s’han impulsat per ampliar la mobilitat sostenible i reduir el nombre de vehicles que generen més emissions han aconseguit millorar la qualitat de l’aire i reduir en un 31% la contaminació ambiental. El creixement de la xarxa de carrils bici, el desplegament de la superilla, l’electrificació de vehicles municipals o l’activació de la zona de baixes emissions han demostrat l’efectivitat d’un model que prioritza la salut de les persones i la sostenibilitat mediambiental.

Butlletí