L'Ajuntament de Barberà del Vallès continua impulsant la mobilitat sostenible a la ciutat

Font: Ajuntament de Barberà del Vallès

11/11/2018 - 19:15

Des del govern municipal, es treballa per trobar solucions i alternatives a les necessitats i reptes dels polígons industrials ubicats al municipi. En un context de canvi del model energètic, amb una contaminació de les ciutats cada cop més greu, i amb unes necessitats creixents d’una mobilitat més sostenible a la ciutat, i també de les empreses i de la seva plantilla.

Així, des de l’Ajuntament de Barberà del Vallès i les Regidories de Territori i Medi ambient i de Desenvolupament Econòmic, Ocupació i Comerç es treballa per potenciar una mobilitat laboral més sostenible que reverteixi en una major qualitat de vida. L’objectiu passa per oferir alternatives més eficients i més saludables a les persones que treballen en els Polígons Industrials del municipi.

Un bon exemple és el nou servei d’autobús compartit sota demanda (Bus sharing) que es va iniciar en format prova pilot el maig d’aquest any. Els bons resultats assolits han permès instaurar definitivament el servei que properament es veurà ampliat a més municipis de la comarca.

Per seguir aprofundint en aquesta estratègia, el passat 25 d’octubre es va dur a terme la jornada Les noves flotes per a pimes al Centre de Negocis Nodus Barberà. Durant la jornada es va poder veure com els nous vehicles (elèctrics, híbrids endollables, de gas, etc.) poden aportar a empreses i la seva plantilla beneficis en diversos àmbits. Ja sigui per l’estalvi energètic, per la disminució de la contaminació acústica i atmosfèrica, o pels diferents ajuts i incentius econòmics existents, les persones assistents van poder resoldre tots els seus dubtes gràcies a la participació d'un grup de persones expertes en les diferents matèries.

Durant la jornada es va comptar amb la col·laboració del grup automobilístic MAAS i la participació d’altres organitzacions com per exemple el responsable de mobilitat sostenible de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), el Director de la plataforma LIVE, el CEO de l'empresa Etecnic i la CEO de l'empresa Setricar.

En conjunt van fer un repàs a diversos temes que van des de la situació normativa i legislativa actual, fins a comparatives reals d’estalvis envers flotes convencionals, o l’assessorament alhora de finançar, instal·lar o mantenir les noves flotes de vehicles ecològics i les infraestructures complementàries. 

La mobilitat i l’accessibilitat del personal als centres de treball són factors essencials per una gestió òptima dels recursos humans, per a la competitivitat de les empreses, per a la sostenibilitat del territori i per a la cohesió social.

En paraules de l’Alcaldessa de Barberà del Vallès, Sílvia Fuster i Alay, durant la benvinguda a les persones assistents “cap a un futur més sostenible per afavorir el canvi de model, desenvolupant fórmules creatives d’actuació que han de servir per enfortir l’economia local i comarcal, per aprofitar els recursos del Vallès Occidental i posar la comarca al capdavant d’una transformació que ajudi a generar riquesa i ocupació, millori la qualitat de vida de la ciutadania i alhora afavoreixi una millora en el medi ambient”.


 

Categories: 

Relacionats

Article

Actualment, Barcelona compta amb 113 espais de subministrament elèctric amb 896 punts de recàrrega de vehicles elèctrics. Una nova regulació municipal, pionera a l'Estat, te l'objectiu de multiplicar per sis aquests espais en els pròxims deu anys per promoure una mobilitat més sostenible i menys contaminant. Per fer-ho possible, s'ubicaran diferents instal·lacions per la recàrrega o intercanvi de bateries elèctriques en aparcaments en calçada i soterrats, centres comercials, benzineres, tallers o concessionaris d'automòbils.

Article

Els projectes aportaran possibilitats pioneres a la metròpolis de Barcelona en mobilitat sostenible, com ara l'oferta de bicicletes de càrrega, l'impuls de centres logístics d'últim quilòmetre, l'electrificació de línies de bus o la millora del servei de bus a demanda. Han estat seleccionats per l'EIT Urban Mobility, un referent a Europa que impulsa projectes que plantegin nous models de mobilitat sostenible i facin ciutats més amables i amb menys vehicles privats. És el segon any consecutiu que projectes presentats per l'AMB són escollits per l'EIT Urban Mobility i reben finançament per fer-los realitat

Article

A partir del passat dimarts la velocitat està limitada a 30 km/h en la major part de vies de la ciutat. La mesura s’emmarca en el Pacte per la Mobilitat, el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible i l’estratègia Mataró pel Clima, i dona compliment a la modificació del Reglament General de Circulació de la Direcció General de Trànsit, tot plegat per aconseguir una ciutat més segura i amb menys contaminació atmosfèrica i acústica.

Butlletí