El Consorci Besòs Tordera ha instal·lat hidrants a dotze EDAR. La demanda d’aigua regenerada rebuda fins ara pels municipis consorciats se situa en 259 m3/dia, mentre que aquestes 12 ERA poden arribar a generar més de 320 m³/hora.
L'Ajuntament de Montornès del Vallès ha engegat la campanya de sensibilització sobre la recollida de residus “Juguem net. És fàcil, fem-ho bé!”. La campanya vol sensibilitzar la ciutadania sobre la necessitat de millorar la recollida de residus i aconseguir un municipi més net i sostenible. En els propers dies el veïnat rebrà a casa seva informació per fer una correcta gestió de les deixalles.
Coincidint amb la Setmana Europea de l’Energia, s'ha celebrat el primer taller ciutadà relacionat amb l’elaboració del Pla d’Acció per l’Energia Sostenible i el Clima. El programa de la Setmana també inclou l’escape room “Qüestió de temps”, de l’Àrea d’Acció Climàtica de la Diputació, que incideix en l’emergència climàtica i en la necessitat d'emprendre accions.
En el marc del projecte Smart City, l’Ajuntament preveu implementar diverses accions relacionades amb la mobilitat, com un aparcament intel·ligent, pantalles informatives a parades de bus i estacions de bicicletes elèctriques per desplaçar-se a Montmeló. La Generalitat subvencionarà el 70 % del cost de les actuacions dins del Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC).
Aquesta setmana s'ha iniciat la substitució de tots els contenidors del municipi per uns de nous de càrrega lateral. El nou sistema comporta la clausura i desaparició de les sis illes de contenidors soterrats existents i simplifica el sistema de recollida que es podrà dur a terme amb un sol tipus de camió.
Els ajuntaments de Montornès i de Montmeló, amb la col·laboració de l'empresa local eMobike, treballen per implantar un sistema públic de bicicletes elèctriques que enllacin el nucli urbà de Montornès amb l'estació de rodalies de Renfe.
Del 23 de febrer al 5 de març es desenvoluparà a Montornès la campanya "Som aigua" que posa en relleu el dret humà a aquest bé, imprescindible per a la vida, i al seu sanejament. La programació inclou, entre altres, dues jornades de debat sobre la gestió de l'aigua i l'exposició "L'aigua... allà i aquí" que es podrà visitar a Can Saurina.
Els municipis que formen la ZQA2 del Vallès Oriental i liderats per l'Ajuntament de Granollers, han acordat formar part d'un projecte a presentar a la tercera convocatòria de l'Urban Innovative Actions per a tecnologies i procediments innovadors.
Les investigacions fetes al laboratori URL ho confirmen
Aquest comportament és molt important en els rius de la conca del Besòs –i, per extensió, de la zona Mediterrània-, on l’aigua depurada suposa una gran part del cabal total circulant.