Transport públic

Article

L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya han impulsat una campanya per conscienciar la gent dels costos ambientals del comerç electrònic al territori.

Notícia

La UITP, que ha fet pública avui la candidatura guanyadora, ha tingut en compte la competitivitat de Barcelona així com el fet que disposi d’un sistema de transport públic i polítiques de desenvolupament urbà referents a nivell mundial

Notícia

Mataró Bus va incorporar el passat estiu tres nous autobusos híbrids per renovar la seva flota. Aquesta incorporació rebaixa l’edat mitjana dels vehicles, augmenta la fiabilitat de la flota (29 vehicles) i representa millores en la sostenibilitat mediambiental, l’accessibilitat i la seguretat als vehicles. Aquestes tres noves incorporacions suposen que el 44% de la flota en servei es fa amb vehicles híbrids.

Article

Nova campanya de la Unió Internacional del Transport Públic (UITP) on es vol posar en valor el paper del transport públic i la mobilitat sostenible davant els ciutadans catalans, les administracions públiques i la Unió Europea. L’objectiu és que es reconegui el valor d’aquests mitjans de transport durant la COVID19 i el que representen pel futur de la nostra mobilitat.

Article

La T-verda ha aconseguit retirar de circulació 6.800 vehicles contaminants els dos darrers anys, des del començament de la iniciativa, la tardor de 2017. Aquesta és la xifra de vehicles que s’havien desballestat a 31 de desembre de 2019 a canvi del títol integrat que permet viatjar de manera il·limitada i gratuïta en transport públic durant tres anys consecutius. El seu ús, a més, ha anat creixent progressivament, i aquest 2019 va fer un salt molt significatiu després d’acumular més de 2,4 milions de viatges en 12 mesos, més del doble que el 2018, quan se’n van realitzar uns 936.000.

Article
La T-usual suposa el 27% de les vendes de bitllets integrats la primera setmana de l’any

La demanda de T-jove, que també ha baixat de preu, s'ha triplicat als punts de venda de la xarxa de metro de TMB, mentre que reculen les targetes per a ús menys freqüent

Article

La campanya corporativa de TMB 'Ets com et mous' viu una segona onada, en què es fa èmfasi en l'ús del transport públic per abaixar el CO2, coincidint amb l'entrada en vigor de la zona de baixes emissions de les rondes de Barcelona l'1 de gener.

Opinió

Quin sentit té que, per escurçar 40 minuts el viatge entre Alacant i Barcelona, els temps de viatge entre poblacions properes hagin d’augmentar? Una societat ha de procurar que les seves decisions no erosionin la distribució justa de les oportunitats i dels recursos, en definitiva allò hem convingut en anomenar equitat.

Notícia

Els darrers dos anys, el sistema de transport públic ha millorat freqüències, ha estrenat línies, obert estacions i perllongat serveis per rebre la ZBE en millors condicions. El transport públic està preparat per assumir els desplaçaments equivalents a 137.000 trajectes en vehicle privat, dels quals 88.000 són entrades i sortides de la zona, i prop de 50.000 són interns. Aquests 137.000 trajectes equivalen a 170.000 desplaçaments unitaris. Les millores de la xarxa continuaran durant els propers mesos i hi ha accions compromeses de tots els operadors de transport fins l'any 2021.

Notícia
L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha anunciat la creació del bitllet T-familiar, un títol multipersonal de vuit viatges per a famílies de fins a quatre membres. Tindrà una validesa de 30 dies i un preu de 10 € per a una zona.
Notícia
L'Associació per a la Promoció del Transport Públic aplaudeix les noves tarifes

L’Autoritat del Transport Metropolità, formada per l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, ha acordat abaixar els preus dels bitllets d’ús freqüent a partir del gener per potenciar l’ús intensiu del transport públic i fer que desplaçar-se diàriament en metro, autobús, tren i tramvia surti més bé de preu.