Congres Nacional d'Educació Ambiental

Entrevista

Arnau Amat és doctor en didàctica de les ciències, docent i investigador en formació del professorat en aprenentatge de les ciències i educació per a la sostenibilitat, a la Universitat de Vic. Ha estat una veu reeixida en el darrer Congrés Nacional d’Educació Ambiental. En aquesta entrevista reflexiona, entre d’altres, sobre com ha de ser una educació compromesa amb transformar la realitat, els reptes en un context comunicatiu complex i el seu futur.

Reportatge

"Cal construir aquest espai intel·ligent entre derruir i construir, i crear contextos on el canvi individual sigui possible, i on es fongui amb el canvi col·lectiu. Crear, allà on es pugui, espais de coherència, on es comprovi que les accions i canvis individuals poden tenir també una dimensió col·lectiva que millora la vida en comú".

Teresa Franquesa, Pablo Meira i Paco Heras tres veus imprescindibles per entendre el passat, present i futur de l'educació ambiental.

Article


Un any després de la seva inauguració, el 24 de novembre va tenir lloc la sessió de tancament del Congrés Nacional d’Educació Ambiental 2020-2021. En aquesta sessió es fa un balanç del Congrés de la mà de diferents ponents que han intervingut en les diverses sessions - professionalització, recerca, reptes pedagògics, biodiversitat, el repte del clima i la cultura de la sostenibilitat - i s'estableixen línies de treball futures per consolidar una governança conjunta de l’educació ambiental a Catalunya.

Opinió

Un congrés obert, amb una fórmula improbable, estructurat en vuit sessions virtuals, preparades una a una amb recepta artesana.

Per fortuna no viatjaven sols: aquí el gran encert. Vuit institucions i entitats, més de 25 ponents i un miler d’assistents els van acompanyar en l’exploració. Digueu-li ODS 17: la necessitat de fer aliances en educació ambiental, ja postulada com a lema per la primera edició del Congrés (Girona, 2018) va resultar decisiva perquè l’experiència fos plena i, sobretot, fructífera.