Josep Lluís Escuer: “En el sector primari el malbaratament alimentari no existeix”

Periodista
14/03/2022 - 11:30

Productor i fill de productors de fruita, Josep Lluís Escuer, coneix en profunditat el sector agrícola i els seus reptes. Parlem amb Escuer, com a representant de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya, la qual aglutina unes 200 cooperatives repartides per tot el territori, amb un facturació de 1.700 milions, dona feina a uns 4.500 treballadors a les centrals i 35.000 pagesos. Defensor de la producció integrada, en aquesta entrevista analitza alguns factors que contribueixen al malbaratament alimentari, així com algunes solucions.


Categories: 

Relacionats

Article

MENJA, ACTUA, IMPACTA et proposa un viatge de descoberta dels efectes de la nostra manera de menjar i de les extraordinàries oportunitats de millora que tenim si canviem l’actual sistema alimentari.

Notícia

La recepta més original i que millor aprofiti els aliments guanyarà un dinar per a dues persones al restaurant El Nou-Cents de Mataró. La iniciativa forma part del Pla de Prevenció de Residus del Maresme que té com a objectiu reduir un 26,4% la generació de residus.

Notícia

Aquest 2023 s’hi han implicat un total de 24 entitats i part del veïnat, amb més de 333 persones als 5 districtes, el doble de participants que l’any anterior. Un total de 2.671 kg de taronges s’han transformat en melmelada de taronja amarga i s'han convertit en 11.000 pots de 160g. També s’han organitzat 18 tallers sobre sostenibilitat, emergència climàtica i aprofitament alimentari amb la participació de 300 persones d’11 associacions i entitats.

Butlletí