El malbaratament al camp: Catalunya, referent mundial en legislació

A FONS
04/11/2024 - 17:39

Joan Colom, del Centre Tecnològic Beta, Berta Vidal, de la fundació Espigoladors, i Agustina Martínez, de l'empresa Es-Imperfect, reflexionen sobre les formes d'aprofitar els aliments del camp que no són acceptats dins el circuit comercial.


 


El malbaratament al sector primari és una causa important de gran part dels aliments en bon estat que es llencen i no són aprofitats. A casa nostra, comptem amb una de les legislacions més capdavanteres del món en l'aprofitament d'aliments del camp. 

El Centre Tecnològic BETA, ubicat a Vic, lidera el projecte FOLOU, que pretén calcular amb exactitud la quantitat de fruita i verdura que es malbarata a tota Europa. També hi participa Espigoladors, l’organització sense ànim de lucre pionera a Catalunya que lluita contra les pèrdues i el malbaratament alimentari.

 

Gravació i muntatge: Pere Elías


 

Relacionats

Notícia

Entrega de bosses reciclables als comerços i de carmanyoles als bars i restaurants del poble.

Notícia

Canet de Mar impulsa per tercer any consecutiu la recollida de taronges amargues dels carrers

Butlletí