Guia de cocreació amb els infants i la comunitat educativa per la millora del pati de l’escola

02/05/2022 - 13:30

Aquesta guia, que s’ha ideat a partir de les experiències de transformació del pati de dotze escoles de Barcelona durant el curs 2020-2021, ha de servir per sistematitzar els processos de cocreació en la transformació dels patis en espais més naturalitzats, coeducatius i comunitaris.

Aquesta guia impulsada per la Direcció d’Educació de l’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat de l'Ajuntament de Barcelona en col·laboració amb el Consorci d’Educació de Barcelona, s’emmarca dins el programa «Transformem els patis; més naturalitzats, coeducatius i comunitaris». promogut per l’Ajuntament. Ha estat elaborada per l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona, en estreta col·laboració amb l’equip tècnic del Consell Educatiu Municipal de Barcelona, encarregat de coordinar el programa.

La guia descriu amb detall el procés de cocreació i posa a disposició dels centres educatius un seguit de dinàmiques i de propostes d’activitats perquè puguin dur a terme, d’una manera totalment autònoma, un procés participatiu amb tantes persones (infants, famílies i equip docent) com sigui possible, i perquè puguin adaptar-lo fàcilment a la realitat del seu centre. Les activitats proposades són suggeriments i idees que es poden suplir, adaptar o complementar amb les activitats que cada centre consideri convenients.

Podeu accedir a la guia aquí.


 

Relacionats

Article

Injuve reconeix la Conselleria de Joventut amb la distinció de 'Bona Pràctica' del projecte Climactives

Article

Les Escoles Sostenibles de l'Hospitalet de Llobregat s'han tornat a trobar per celebrar l'acte de cloenda del curs.

Article

El III Fòrum Ambiental Escolar del Prat reuneix més de 60 participants. La trobada, la primera després de la pandèmia, té l’objectiu de compartir projectes que es duen a terme als centres escolars de la ciutat.

Butlletí