Vilafranca del Penedès recull el premi #Rezero per la campanya “Adeu plàstics”

22/11/2019 - 08:00

El premi coincideix amb l'inici de la segona fase de la campanya, que incidirà en els comerços que venen a granel productes com fruita i verdura, fruits secs i llaminadures i en els mercats ambulants.

 

L'Ajuntament de Vilafranca ha recollit de mans de la Consellera d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, Teresa Jordà, el premi #Rezero2019 en la categoria d'administració per haver tirat endavant la campanya Adeu plàstics. 

Aquest premi el lliura la Fundació Catalana per a la Prevenció de Residus i el Consum Responsable -Rezero- i l'any passat va anar a parar a l'Ajuntament de Barcelona pel projecte de reducció de gots de plàstics d'un sol ús a les guinguetes de la platja. 

La regidora de Medi Ambient de l’Ajuntament de Vilafranca, Lourdes Sánchez, explicava que estaven satisfets amb aquest reconeixement que de fet era per tota la campanya. El gran objectiu és fer de Vilafranca una ciutat lliure de plàstics l’any 2020.

La campanya Adeu plàstics de l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès es va iniciar la primavera del 2019, des dels serveis de Promoció Econòmica, Salut i Consum, Comunicació i Medi Ambient de l'Ajuntament de Vilafranca, i amb el suport de l'equip d'educació ambiental de la Mancomunitat Intermunicipal Penedès Garraf. Amb tot, ha comportat una feina molt transversal dins l'Ajuntament i tots els serveis han fet esforços per poder reduir l'ús de plàstics d'un sol ús.
Aquest diumenge, per exemple, en el marc de la Mitja Marató de l'Espirall, ja no es van donar ampolles de plàstic sinó que tots els avituallaments es feien amb gots compostables i reutilitzables. 

 

'Adeu plàstics!'

L’Ajuntament de Vilafranca del Penedès inicia aquest mes de novembre la segona fase de la campanya Adeu plàstics, per incidir en la reducció dels plàstics d’un sol ús. Reduir l’ús i l’impacte que generen els plàstics a l’ecosistema és responsabilitat de tots i totes, tant de l’administració, com del comerç i de la ciutadania.

En aquesta segona fase es centra principalment en els comerços que venen a granel productes com fruita i verdura, fruits secs i llaminadures, donat que volem normalitzar l'ús de bosses reutilitzables de malla per anar a fer la compra més sostenible i sense residus de bosses de plàstic d'un sol ús. La campanya també serà present als mercats ambulants dels dimarts i dels dissabtes, després que durant la primera fase es centressin els esforços als mercats sedentaris (mercat de la Carn i mercat Sant Salvador). Paral·lelament, també hi ha programats actes, tallers per totes les edats,...i una exposició.

Actualment existeixen diverses alternatives tals com bosses de roba, bosses de malla, cistells, carros, carmanyoles,...que cobreixen moltes de les necessitats d’envasament sense necessitat d’utilitzar els plàstics d’un sol ús.

Una bona part d’aquests plàstics es deixarien d’utilitzar amb un simple canvi d’hàbits per part de cada un de nosaltres a l’hora d’anar a comprar i/o d’organitzar esdeveniments.


 

Categories: 

Relacionats

Article

La gespa del camp de futbol Nou Municipal de Santa Coloma es va omplir el passat diumenge 27 de març de tallers participatius i jocs infantils en el marc de la festa familiar de prevenció i reciclatge de residus, i cura del medi ambient "Santa Coloma vol Residus Zero!".

Article

‘Mou-te pel Zero’ és la nova campanya per reduir residus i impulsar el comerç local a Manlleu. Tothom pot jugar-hi, segons el seu nivell, i guanyar recompenses a través d’una app o completant unes butlletes

Notícia

El percentatge de recollida selectiva al municipi ronda el 40% i l’objectiu és iniciar una escalada necessària i imprescindible en aquests resultats per assolir, l’any 2035, el compromís europeu del 65%.

Butlletí