Sentmenat pren consciència en la jornada per la prevenció de residus

22/11/2022 - 14:54

El passat diumenge 20 de novembre es va celebrar a Sentmenat la Jornada per la Prevenció de Residus englobada dins la Setmana Europea per la Prevenció de Residus del 19 al 27 de novembre.

La temàtica d'aquest any feia referència a la Moda Circular. En aquest sentit, l'Associació de Veïns de Sentmenat va organitzar, com acostuma a fer el tercer diumenge de cada mes, una Fira de Segona Mà. A més, aquesta edició va comptar amb artesans locals que treballen amb material reciclat. La valoració de la Fira va ser molt positiva vers altres edicions, està clar que cada cop hi ha més interès i afluència en aquest tipus d'accions.

Al matí es va comptar amb la col·laboració del Gym Gemma que ens va brindar actuacions de les alumnes més petites i també una alumna més gran amb la seva professora Júlia. Aprofitem per agrair enormement la seva participació i la menció que va fer sobre la importància de la prevenció de residus i l'impacte que aquests tenen al medi ambient.

A la tarda es van afegir a la plaça més d'una trentena de jocs de gran format, tots realitzats amb material recuperat. Petits i grans van gaudir molt jugant i esbrinant d'on sortien les peces que componien els jocs.

També a la tarda va arribar la Reparatruck amb en Bryan, un tècnic que va assessorar i ajudar a les persones que s’hi acostaven a reparar aparells domèstics que no funcionaven: una ràdio que feia un soroll estrany de fons, una torradora que ja no torrava, un gos de joguina que havia deixat de caminar, un calefactor que no feia bona connexió i una balança que no pesava correctament. Tothom va quedar molt satisfet amb la reparació i el fet que molts elements tenen una segona vida. La Reparatruck és una unitat mòbil de reparació de l'entitat Solidança i amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Es va comptar amb personal del servei de recollida porta a porta que van atendre queixes i suggeriments de la ciutadania, a més de vetllar per la correcta separació dels residus de l'acte.

La jornada va estar amenitzada musicalment amb el nostre Dj col·laborador de la Ràdio Sentmenat, DJ Lopeta, que va fer ballar a les persones assistents.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Experts, administracions i empreses debaten sobre l’aplicació de la Intel·ligència Artificial en la prevenció i gestió de residus en el tancament del projecte europeu AI4WASTE celebrat al Consell Comarcal

Notícia


La iniciativa de l’Ajuntament de Mollet del Vallès ha estat escollida entre un total de 12.700 accions d’arreu del continent dins la categoria d’administracions. El veredicte del jurat es farà públic al mes de juny.
Notícia

El Consell d’Alcaldies del Vallès Occidental ha mostrat el consens i el treball unitari en la gestió dels residus municipals.

Butlletí